Tuesday, July 19, 2016

MENGEMAS BARANG2 ARWAH

Masa arwah bebaru meninggal, asyik tengok je semua barang2 dia
Terasa2 cam dia masih ada lagi
Seluar jeans dia yang terakhir dipakai pun dok bersidai lagi.. 
Tak berbasuh  lagi buat sementara waktu
Bila dah ada kekuatan, baru aku basuh seluar tu


Barang2 arwah aku kemas sikit2
Memang ambik masa sebab aku belek satu2
Mana baju yang dia suka pakai, yang dia jarang pakai
Aku asing2kan 
Sebahagian aku nak simpan sebagai kenang2an
Sebahagian lagi untuk aku sedekahkan

Banyak jugak baju2 arwah ni.
Baju merah tu ialah baju yang terakhir arwah pakai sebelum meninggal
Kan dia pegi kayuh basikal pagi tu
Uniform kerja dia tu aku asingkan 2 helai 
sebab Cik Besah ngan abang ipar aku nak baju dia untuk kenangan


Aku siap belikan container besar untuk isi barang2 arwah
Mana baju yang nak simpan [simpan untuk Adib cadangnya]
dan barang2 untuk kenang2an.. semua taruk dalam tu


Sebahagian barang peninggalan arwah
Suratkhabar bawah tu ada gambar arwah masa aktiviti berbasikal
Beria dia beli suratkhabar tu sebab dia masuk paper katanya
Habis glamer la tu...hehehehe
Dia siap laminate tau suratkhabar tu...


Satu almari untuk baju2 arwah yang aku simpan untuk Adib nanti
Baju Melayu, kain pelikat, sweater, kemeja
Yang uniform kerja tu semua aku simpan.. ntah le kenapa
[except 2 pasang untuk aku bagi pada Cik Besah & abang ipar aku]
Bila aku rindu2 aku peluk2 la baju2 keje dia tu
Macam terbau2 je  badan dia.. padahal baju2 tu semua bau sabun je..huhuhuhu


Dalam kemas2 tu masih ada lagi baju uniform dia yang belum berpakai
Setiap tahun company dia akan bagi 3 pasang uniform baru pada staf
Ni 2 tahun punya tak berpakai lagi
Last2 aku masukkan dalam plastik
dan aku serahkan pada kawan sekerja arwah yang duduk dekat rumah aku
Aku suruh dia bagi pada kengkawan diaorang yang muat @ serahkan balik pada HR department


Ni baru baju, belum lagi kasut2 dia kat dalam stor tu
Ni tengah sorting mana nak bagi orang
Mana yang nak simpan..
Arwah ni memang suka beli kasut...
Kalau nak tau, kasut dia lagi banyak dari kasut aku.









8 comments:

idzwa kamaruddin said...

Koooo..aku yang sebak giler-giler nie >_<

Ya Allah kuat nyer kauuuu...

*nangis*

SYANI said...

Izwa..
takde mananya kuat aku ni..Nangis hari2.
Semua kekuatan tu datang dari Allah..
Doa hari2 minta Allah hilangkan kesedihan aku ni..sobs..sobs.

Qhaifa Nur said...

Bila bab nk simpan brg2 ni tak sanggup nk buat syani...
Sedihnya...tp kna buat jugakn
Moga diberi kekuatan ok

Qhaifa Nur said...

Bila bab nk simpan brg2 ni tak sanggup nk buat syani...
Sedihnya...tp kna buat jugakn
Moga diberi kekuatan ok

eima said...

harap syani dpt kekuatan untuk tempuhi masa akan datang ..sedihnye hai

norlina jusoh said...

ya allah terkejut baca blog syani.. kenapa ye.. arwah sakit pe? tahan air mata baca.. walaupun kite tak kenal secara langsung tapi dapat rasa sedihnya tu.. harap syani kuat dan al-fatihah untuk arwah.

lieyalatif said...

ya Allah syani...lieya baru tau....

sebak dan bergenang air mata bace entry nie.... tak tau nak ckp ape...moga syani tabah dan kuat... in sha Allah di syurga Allah nanti korang akan bertemu kembali....in sya Allah....jgn putus hadiahkan al fatihah pada arwah...

Eliss Mie said...

semoga diberi ketabahan dan kekuatan untuk ko syani.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...