Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, August 5, 2014

NAMPAK PLANET MERAH MALAM TADI

Semalam dapat mesej dari member di Whatsapp
tentang penampakan planet marikh dari bumi
Kat fb pun ada 2-3 orang yang highlight pasal benda ni

Dan dan lepas sembahyang Isyak malam tadi
aku pun keluar rumah nak tengok ye ke akan nampak planet merah tu?

Dan.... seperti dinyatakan dalam gambar kat atas
dengan bulan yang terang dan langit yang bersih
Memang jelas nampak ketiga2 planet dan bintang macam dalam gambo tu
Cumanya tak berapa nampak kaler merah tu sebab kawasan rumah aku diterangi lampu
Kalau suasana gelap, jelas kaler merah planet Marikh tu [kata member aku la]

Kawan2 aku kat KL banyak kata tak nampak maybe sebab jerebu kot

Subhanallah.... 

** Aku takde kamera canggih so tak dapek la nak tangkap gambo sebagai bukti...

2 comments:

uncle gedek said...

kalau planet of the ape, unlce minat la nak tengok...

Unknown said...

alamak..ye ker?? xtahu pulak...rugi nie terlepas..hukhuk