Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, August 5, 2014

CERITA RAYA KAMI -2014

Assalamualaikum....

Belum beranak lagi so boleh update cerita raya
[saja nak inform korang...hehehehe
kot2 la ada yang tanya ko dah beranak lum??]

Cerita Raya Kami tahun ni tak le best sangat
Sebabnya tahun ni beraya di Batang Kali dan aku tak balik Ipoh pun beraya dengan parents aku
Bukan tak rindu nak berkumpul adik beradik sendiri
Tapi sebab keadaan diri sendiri yang tak mengizinkan
Dan Alhamdulillah dengan sebab itu kami tidak tersangkut dalam mana2 jem kali ni..hew

Sebab beraya di rumah sendiri, so suasana under kontrol la
Takde la beria mana pun...
Bangun pagi2 sebab hasben & Adib nak pegi sembahyang raya
Yang pompuan2 duk rumah je...
Sebelum gi sembahyang raya, makan le dulu ye

Ni le juadah pagi raya kami
Tak le meriah mana pun...
Rasanya semua rumah pun camni lebih kurang - ketupat, nasi impit, lemang, rendang, kuah kacang & kuih raya

Lepas makan hasben & Adib pi sembahyang raya
Aku, Aleeya & Amira tinggal rumah.. baru siap2 nak pakai baju raya
Sementara tunggu hasben & Adib balik, kitaorang selfie jap

Lepas deme balik dari sembahyang raya, 
Ada la sesi mintak maaf bagai & bagi duit raya
Pehtu acara bergambar satu keluarga [acara syok sendiri]

Malas nak tepek sekeping2... 
Buat collage je la senang..
Kang jemu lak korang nengok gambo kitaorang

Nah lagi sekeping...hehehehe
Tapi gambo yang sama jer.

Patutnya tema kaler maroon tapi aku takde baju kaler maroon
Tak jumpa la pulak baju yang berkenan di hati
Last2 aku sarung je la baju mengandung kaler hitam tu
Asal ade kaler merah2 tu jadi le

Amira punya pun jenuh cari kaler merah
Pun... nan hado yang sesuai & aku berkenan
Last2 sarung gaun kaler hitam... baru geng dengan mama
Jadi le daripada takde kan..

Ok peh posing2... kami pun berangkat ke rumah Cik Besah
Cam biasa la.. makan2, pastu salam2, pastu posing2
Layan je la gambo skema kitaorang...





 Pas raya rumah Cik Besah, Amira dah ngaruk nak tido
Aku balik rumah masukkan Kakcik dalam buai
Pehtu dengan aku2  sekali terlelap kekenyangan..hahahahah

Pas Amira bangun, kitaorang gi beraya rumah Cik Ana pulak 
[babysitter Amira]
Dapat la makan pulut dengan laksa... kenyang lagi aku..
Tapi dengan cuaca panas membahang, tak menahan dok rumah orang lama2 kan
Nak raya rumah jenjiran yang lain semua pun balik kampung.
Bosan je... Last2 balik rumah & tido lagi...hahahaha

Malam pulak baru ada kawan hasben datang beraya
Datang belah malam ok sikit kan... sejuk...
Thank you Kak Ina sebab sudi datang rumah.. walopun makan tak seberapa..heheheh
Malu ai tau...

So itu je la cerita raya kitaorang di hari raya pertama
Hari raya kedua- duk rumah juga [kawan hasben ada datang beraya]
Hari Raya ke3 - duk rumah juga
Hari Raya ke4 - pun.... duduk rumah juga [ada cek up kat klinik pagi tu]
Hari Raya ke5 - duk rumah juga... cuma adik aku Acik & Family datang beraya ke rumah
Hari Raya ke6 - duk rumah
Hari Raya ke7 - duk rumah lagi
Hari Raya ke8-  udah keroje....

Tak best kan raya aku...hahahahah...
Asyik makan tido kat rumah je le

** Habis dah citer raya.. pasni aku nak update citer beranak pulak.. Insya-Allah..

3 comments:

Sura Mohd said...

salam Syawal Syani..boleh makan sakan lagi ..belum beranak..hehe.
Untung beraya tak makan 'jem'..
kaksura masa nak balik kesini..banyak makan jem..huhu..

cahayahidupku.blogspot.my said...

Selamat hari raya Yani..
Dah namanya raya yani.. tentu ada makan2 yg best2 kan.. pastu tido lagi best ehe :)

Our Story said...

selamat hari raya...