Wednesday, February 5, 2014

CUBAAN PERTAMA PUDING ROTI

Aku ni idak le pandai masak
Rajin masak pun idak juga
Tunggu roh masak datang baru boleh bikin

Hujung minggu lepas tah cemana roh puding roti rasuk aku lak
Tengok resepi bahan2 ade je kat rumah
Cuma tang susu je aku takde fresh milk
So aku guna je susu tepung biasa tu + campo susu pekat sikit
[Resepi durhaka le konsepnya ni..]

Ekceli aku tak pernah rasa pun puding roti ni
Tah sedap ke idak aku pun tak tau
Tapi tengok ramai orang dok menggila buat menatang ni
Nak try la jugak... so kita belasah je la

Sonya, telah berkecah la satu dapur
gara2 nak buat puding roti
Ambik resepi yang paling sempoi je...
Nampak tak betapa berkecahnya dapur
Resepi siap gantung kat pintu kabinet tu
hahahaha.. nampak beno tak pandai masak

Puding roti tengah diperam
supaya meresap segala makneka yang dijirus dalam tu
[aku blender je semua - susu, telur,gula, esen vanila... pastu curah je.. senang citer]

Jeng..jeng... Siap dibakar
Bau dah wangi.. rasa tak tau lagi
Sementara  puding ni dalam oven kita buat la sos kastadnya

Tapi sos kastad aku ni terlikat sikit la
Terlebih tepung kekdahnya
Tak kisah le... janji boleh makan..

Untuk fes timer, kira ok la di tekak aku
Tapi nak buat lagi belum tentu kot
Sebab tak masuk senarai feveret la puding ni
Baik aku buat puding jagung je...
Adios..



** Jangan mintak resepi aku udah la ye...

5 comments:

(Lizz) http://haslizalizz.com/ said...

Fav ansk2 saya nih puding roti..selalu jugek buat nih...sedap...

Cho Zila said...

memang kesukaan akakni... ingat nak buat malam ini.. esok boleh buat bekal ke sekolah...

Sura Mohd said...

kira jadi la tu..kaksura suka puding roti ni..anak2 pulak ada yg suka ada tang x suka..tu yg jarang2 buat..:)

Nafira usof said...

saya suka puding roti!!
tapi tak pernah buat sendirik. hehehe
femalas jugak kekdahnye. hahaha

Kesuma Angsana said...

yg penting berani mencuba kan !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...