Tuesday, February 18, 2014

CADANGNYA NAK TEBANG JE

Pokok pelam kat dalam kawasan rumah aku ni dah lama dah ditanam
Sejak kitaorang beli rumah ni [tahun 2006]
FIL aku dah tanamkan pokok ni

Tapi pokok ni tak sesubur pokok pelam yang luar kawasan pagar rumah aku
Tah le sebab apa.. payah beno nak berbuah
Selama ni baru sekali je berbuah [itupun sebiji je]

Kami cadang nak tebang je pokok ni hujung tahun ni
[Sebab cam tak mendatangkan hasil je]
Ada yang kata kot2 pelam jantan [pokok pun ada jantan betina ke??]
Takpun ada yang kata pokok ni mandul??? 
Macam2 spekulation daaa..

Dalam dok bercadang tu, hujung minggu lepas baru perasan pokok pelam tu berbunga
Meriah pulak tu bunganya
Cam ada harapan nak berbuah je pokok ni..
Nampak tak bunga2 cinta  pelam tu??

Kalau pokok ni tak berbuah juga..
KONFEM... tebang je la nanti..
Tak larat nak sapu daun luruh je..

5 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

nape tak berbuah?

NM03 said...

tunggu lu

kalu tak menjadi... silakan

kalu menjadi, saya nak tompang rasa hasilnya juga. hehehe

SYANI said...

Mrs Eady,
Ntah le ngape tak berbuah... Saya pun takde jawapan..

SYANI said...

NM03,
Boleh je kalau nak rasa.. Tunggu hasilnya nanti.

Yana Halim said...

dah bubuh baja buah?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...