Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, November 18, 2013

HARI TERAKHIR SEORANG BUDAK TADIKA

Jumaat lepas hari terakhir budak2 sekolah sebelum cuti panjang
Anak2 aku masih lagi pegi sekolah haritu
walopun dah ramai dah yang dah start ponteng sekolah

Aleeya cam biasa, dia pegi sekolah ngan Atok dia
[sebab dia kene pegi sebelum 7.30]
Aku la yang hantar Adib 
Memula Adib cam malas juga tapi aku suruh juga dia pegi sekolah
Lagipun tahun depan dia dah sekolah kebangsaan kan

Muka takde mood nak gi sekolah

Adib ni kalau pujuk baik2 dia ok la
Sampai kat sekolah aku tangkap gambar dia sekali lagi
Wajah terakhir bergelar budak Tadika PASTI
Berkerut hidung tu Adib oi...

** Baju PASTI dah aku lipat masuk dalam pelestik... Tunggu masa nak humban...

2 comments:

NurWanZ Abd Halim said...

Adib oiii ko nangis ke sengesh tu huhuhuhu lepas nie kena lebih tekun la belajar ye...semoga berjaya.

Nafira usof said...

My Anis, hari khamis dh ponteng sekolah. padahal banyak lagi barang2 dia kat sekolah tuh. sabor jer lah~