Wednesday, March 15, 2017

BUKAN KERIA ANTARABANGSA

Halllloooooo...
Ha.. lama dok terperam blog ni
Maklum le tuan blog bercuti
Banyak urusan le katakan,...
Orang banyak majikan memang le gittew!!!

Sebenonya hari Khamis pi Pejabat Tanah
ada bicara kuasa pasal harta pusaka arwah suami
[nanti ai cerita no...]
Pastu Jumaat sampai Isnin babysitter takde... dia balik kampung
Ate.... takde la sapa nak jagakan si Amira & Jasmin
Terpaksa la teman ambik cuti...

Masa lepas balik dari Pejabat Tanah hari Khamis tu
Singgah le beli kuih kat Batang kali
Time tu dah kul 2 petang dah... saja la singgah gerai tu
Sebab nampak kuih dia tengah banyak lagi & panas2
Pastu nampak sedulang besor kuih keria sira gula merah ni
Menggoda sungguh iman aku
Sebab takut tak sedap.. beli la 6 ketui
Kat situ dia jual seketul 5 kupang je.

Sampai rumah, Cik Besah dah makan 3 ketul
Tinggal le lagi 3 ketul [nasib la bebudak dah pegi sekolah]
Disebabkan sedap beno, 3 hari2 berturut2 aku dok mengulang beli kuih ni
Sekali beli mesti 10 ketul ke atas... anak2 aku pun suka juga makan

Pasni tak payah kempunan2 nak makan yang kat Melaka tu
Kat Batang Kali pun dah ada
So far lulus la tahap kesedapannya di tekak aku ni..



*** Gerai kuih akak ni betul2 sebelah kedai KG Trading 


2 comments:

eima said...

sape2 pun boleh buat kuih ni ... sbb resepinye dah tersebar dulu viral sbb xde lagi kuih keria sira gula melaka tu yg viral tu

idzwa kamaruddin said...

AKU PULAK YANG TELAN AIR LIUR...GGG~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...