Wednesday, March 22, 2017

BANGKAI TIKUS DEPAN PINTU

Semalam masa on the way nak ambik Adib dari tuisyen
buka je pintu dapur terus ternampak bangkai tikus
Bangkai tikus tu bebetul depan pintu stor luar
Agak besar jugak la dari tikus yang sebelum ni mati dalam rumah aku

Memang semenjak dua menjak ni aku perasan ada taik tikus dalam stor tu
Aku agak mesti ada tikus dok berumahtangga dalam stor aku tu
Tah celah mana dia duduk aku pun tak tahu
Maleh aku nak punggah barang2 dalam stor tu
Tup2 malam tadi ada pulak sekor yang mati
Tah le ada berapa ekor sebenarnya..

Aku tak letak pun racun tikus dalam stor tu
Makanya punca kematian tikus tu idak le dapat dipastikan
Ini le mangsa kejadian...


Pastu satu keje la pulak nak buang bangkai tu
Takkan nak bior berulat depan pintu stor tu pulak kan
Last2 aku ambik suratkhabar, pastu tolakkan je bangkai tikus tu dengan payung
aku is geli noks!!!
Nasib la adib ni berani sikit..
Lepas bangkai tu ada atas suratkhabar, dia la yang bungkus suratkhabar tu
pastu masukkan dalam plastik & buang kat dalam tong sampah besar kat luar..


** Aku rasa tu cencorot kot... bukannya tikus 😅


2 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Kena letak racun tikus juga Syani..
Takut nanti kencing merata kat makanan kita..
Takut jadi penyakit juga..

hainom OKje said...

Macam mana boleh mati agaknya yek Syani.... Takkanlah bunuh diri kot hahaha....Aduh buat lawaklah pulak tengahari tengahari cenggini...

Yelah, kalau geli pun kena buang jugak, kang busuk berulat lagilah haru bau dia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...