Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, March 15, 2017

NAK PERGI RUMAH ABAH

Amira & Jasmin kalau aku cuti mesti tanya 
Mama pergi rumah abah tak hari ni?
Diaorang rindu kat abah diaorang le tu
Selalunya kalau aku free & cuaca pun elok [tak hujan @ tak panas]
aku akan bawa diaorang singgah pusara arwah.

Hari Jumaat lepas, kebetulan aku nak singgah kedai sebab nak beli hanger
Misteri sungguh kat rumah aku ni  hanger makin sikit
aku pun pelik [hahahahahah]
Disamping nak gi beli kuih keria sekali sebenarnya😅

Aku beli hanger tu kat kedai serbaneka je... so beraneka la mende yang deme nak beli kannnn
Tah cemana deme nampak kaler magic
[sebab diaorang nampak Adib ada guna kaler magic masa buat keje sekolah]
Makanya diaorang suruh la aku belikan kaler magic
kalau beli tu, mana boleh beli satu, kena la beli sorang satu

Adib & Aleeya sekolah masa tu
Tu sebab diaorang takde
So lepas singgah kedai & gerai kuih
Aku tengok cuaca pun redup je
so aku ajak la diaorang singgah kubur...
Si Amira la eksaited
"Nanti Mira nak cakap kat abah mama beli kaler magic untuk Mira"
Amboiiii... nak mereport je keje dia..

Siap bawa kaler magic tu sebab nak tunjuk kat abah dia..

Pastu dia dok celoteh la tah apa2 mende 
Adoi... budak ni...
Yang Jasmin takat main cabut bunga, kutip batu, korek tanah je la
Sambil tu dok ha-ah ha-ah la kata2 Amira tu

Masa kat kubur tu memang kami je yang ada
So takde la segan sangat nak tangkap gambo bebudak ni
Aku cabut la rumput2 halus yang ada kat kubur arwah tu
Pastu aku suruh sama2 baca Al-Fatihah & doa kat abahnya

Satu masalah aku bila ke kubur ni aku takleh nak "bercakap" dengan suami aku
Aku tak reti nak cakap keluar suara tu
Konon2 aku nak berbicara dengan dia la kan
Nak2 pulak bila anak2 ada... rasa kekok pulak kalau deme dengar...hahahaha
Sumpah tak reti... so aku takat bercakap dalam hati je la...
Lagi satu kalau bersuara tu mesti aku rasa sebak & nak menangis
So diam2 dalam hati je la....



Sebelum balik mesti kiss abah dulu




Selagi ada rezeki sihat & kelapangan
Insya-Allah akan bawa anak2 datang sini...

4 comments:

idzwa kamaruddin said...

aku sedih beb... :(

eima said...

Ya Allah mengalir air mata aku ni .... aku doakan ko tabah syani
besarnya dugaan ni .... baca pulak caption anak berdua peluk nisan abah diorg tu ...sedihnya ....

norlina jusoh said...

kite yg baca ni plak nangis.

Ogy said...

X sanggup tengok lama2 anak2 tu peluk batu nisan...akak sedih dik syani....semoga syani TABAH SELALU...