Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, September 5, 2016

100 HARI

Pejam celik pejam celik
udah 100 hari suami aku berhijrah
Eh kejap je ye???
Orang lain nampak kejap
tapi aku ni rasa lama sangat... saban hari merindu la katakan
Allah! Seksa benar rasanya tapi harapnya masa2 sukar akan terus berlalu bersama kenangan2 kami bersama.

Kalau ikutkan hari ni adalah hari ke 100
Tapi semalam bapa mertua aku dah turunkan batu ke kubur arwah
Tak kisah le hari ke berapa pun
Yang penting semuanya dah selesai
Alhamdulillah.

Kata penjaga kubur 
Dalam banyak2 kubur yang sebaris dengan arwah
Kubur arwah le yang paling cantik [walopun masa sebelum dicantikkan]
Tanahnya elok je menimbun & tak jerlus cam kubur2 lain
Alhamdulillah.. mungkin rezeki arwah kuburnya terjaga elok.



Janjinya orang tu datang pasang dalam pukul 9.30pagi
Tapi sebab anak2 aku bangun lambat
so lewat sikit la aku pergi kubur... dalam pukul 10
Bapa mertua aku masih ada di kubur masa ni
So lama la sikit kami duduk kat kubur tu
[aku bawa Jasmin & Amira je]



Alhamdulillah abang, segalanya dipermudahkan
Tenanglah dikau dalam dakapan Ilahi
[Mata aku berkaca2 masa buat entry ni..huhuhuhu]

-Al-Fatihah-

2 comments:

pipie azati aziz said...

Assalamualaikum akak , pipie datang mulanya nak baca kisah akak tentang Breastfeeding anak-anak . sekali baca paling lates suami akak dah ke alam lain .. salam takziah akak .. semoga akak terus tabah demimembesarkan anak-anak .

Norhayati Mohd Isa said...

Semoga aman damai dia disana ye Syani..
Bersama Pencipta nya..
Sekejapan dah seratus hari ye..
Semoga syani tabah mengharungi kehidupan bersama anak2..