Thursday, June 30, 2016

KOSONG!

Dah lebih sebulan arwah meninggalkan kami
Meninggalkan segala2 yang ada di dunia ini
Rumah aku terasa sepi & kosong
Perasaan tu datang  bila aku sendirian di rumah
Memang terasa sangat2 tau.



Dulu kalau aku sidai kain dalam rumah
Bila petang, aku balik kerja, kain dah siap diangkat
Kelmarin, aku balik rumah, buka pintu masih nampak kain baju berselayut
Tanpa sedar air mata aku menitik... hati terasa nak menjerit
Tapi aku waras lagi kot... takde la nak jerit2 tetiba lak kan

Arwah juga suka sapu laman rumah
Pantang le nampak daun kering atau sampah, mesti dia sapu
La ni, takde sapa nak mengisahkan laman tu
Daun2 kering berselerak je kat tanah tu
Kadang2 bila sengsorang mula la dok terbayang dia tengah menyapu
Adoi... seksanya menahan perasaan yang camni...

Kalau jadi camtu, cecepat aku buat kerja lain
Takpun aku pi rumah Cik Besah
Kalau layan feeling sorang2 memang boleh jadi gila ooo..
Nauzubillah!



3 comments:

eima said...

sedihnya ... sabar ye syani ..semoga syani tabah .. inshaaAllah masa akan mengubati luka sedikit demis edikit ....

Unknown said...

speechless syani.. berdoa dan berzikir banyak2...

idzwa kamaruddin said...

:(:(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...