Monday, March 3, 2014

TAKDE AYOR

Kawasan rumah dan opis aku adalah termasuk dalam kawasan yang dilanda krisis air
Leceh la bila takde air ni
Tapi bila jadi camni memang terasa air sangat2 berharga
Nak2 pulak bila tengok anak2 dok main & bazir2 air
Nak marah je rasanya...

Sempena nak menghadapi krisis air, harus la buat persediaan
Area rumah aku sharp pukul 9pg semalam [Ahad] terus takde air
Katanya hari ni [Isnin] pukul 5 ptg baru ada air balik
Wallahu'alam..
Harap2 cukup la untuk 2 hari...
Berjimat cermat la kekdahnya
Ni pun tadah air juga..
Air dalam bekas tertutup ni untuk buat air sembahyang & air minum

Bekas ni aku letak kat tepi sinki
Senang nak ambik air sembahyang

Nasib la takde air 2 hari je...
Kalau 2 minggu... jenuh nak ngangkut ayor...


3 comments:

Rasp said...

runsing rasanya bila takde air ni...
tu lah tu...sib baik 2hari je kan...

:: Mrs.Eady :: said...

susah kalo takde air nie..

Rizziela said...

rumah kami masih ok..tp persediaan telah dibuat..air dah siap2 tadah..tkt balik2 kerja terus x ada air..naya ajer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...