Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, October 4, 2013

PUREE UNTUK ANAKANDA

Fes time berpuree bagai ko..
Sebelum2 ni anak2 ko bantai nestum je pun
Kan memula dulu aku buat puree epal untuk Amira
Pastu dia cam tak berapa nak suka
Pastu aku supply nestum je kat babysitter

Bebaru ni pi kedai aku terjumpa la puree ready made ni
Brand HEINZ lagi..
Macam2 perasa ada.... aku try beli 2 jar
Nak try la konon....
Aku beli perisa labu+jagung manis & perasa pear

Memula kita cuba puree labu ni dulu
Bahan2nya memang semata2 labu + jagung manis je tau

Ini yang penting... NO PRESERVATIVES

Nak hidang kat Cik Gebu, aku campur dengan EBM sikit
Sediakan air masak sekali kot2 cik gebu tercekik

Fes time kasi kat dia memang habis licin satu mangkuk
Sedap gamaknya....
Aku yang menyuap pun seronok gak.. laju je dia telan...

Best jugak puree ni
Sesuai untuk mak pemalas cam aku..
Satu jar ni cukup la untuk Cik Gebu makan 4x

Nanti nak beli perasa lain pulak.

5 comments:

Rosmawani♥ said...

Wah mkn byk yer... Best2... Kak, beli labu sebiji, blend dgn kurma n jagung..lagi sdap.. Hahahha.. :)

cerita siti said...

wahhh, mmg shortcut betul ni. mmula nak beli juga brand heinz, sbb sy mmg tau die ade produce baby puree, tp masih bertahan lagi.

setakat ni saya masih memaksa diri buat puree sendiri untuk najid. so far die suka carrot, labu, pear dan epal.puree carrot tu time makan sy pairkan ngan bubur nasi yg sy dah blend.

sume pun sy buat frozen, in cubes, bila nak guna just panaskan.

mahal tak ready made puree heinz tu syani?

SYANI said...

Ros,
Tunggu rajin baru boleh buat...hehehehe

SYANI said...

Siti,
Rajinnya ko... patut la najid bobob...

Heinz tu RM4 je saya beli..

Unknown said...

dulu pon saya beli gak. heehhe.. tapi anak2 saya x minat sgt makan yg cair.. kena pekat2. baru makan.