Wednesday, April 19, 2017

PENYEJUK HATI

Budak ni walaupun kuat mengaruk & mengada 
tapi dialah penyejuk hati mama
Bila mama tengah marah2
tetiba je dia boleh tanya
"MAMA SAYANG AMIN TAK????"
Maunya tak cair hati mama yang tengah menggelegak tu

Ni muka manja dia tu
[bajet comel la tu]



Dia ni pun penawar rindu mama pada abah
Mukanya memang banyak ikut muka abah

Kalau abahnya ada mesti dia pun selalu tanya abah dia
ÄBAH SAYANG AMIN TAK???


Tu kalau dia tengah nak pujuk aku le tu
Cuba kalau dia merajuk dengan aku
maka akan keluarlah kata2:

"TAKNAK KAWAN MAMA TU!"

"NAK TUNJUK LIDAH KAT MAMA!"[read:nak jelir lidah]



4 comments:

Kesuma Angsana said...

lama KA tak menyinggah d berblogging. Moga syani sekeluarga di lindungi allah swt terus kuat dan tabah utk anak2 yer

Ogy said...

Anak penawar ubat kedukaan...jaga lah amanah ALLAH sebaiknya....semoga syani sentiasa kuat dan redho....

hainom OKje said...

Ingat pompuan....agaknya sebab pakai hairband rabbit tu.
Untunglah ada anak yg rupa suami ye Syani, boleh lepas rindu

Norhayati Mohd Isa said...

Anak2 kekadang boleh jadi penyejuk hati..
kekadang boleh panas hati hihihi..

Tapi bila pandai memujuk tu yg jadi cair hati kita kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...