Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, April 3, 2017

MATA CEMENG SEBELAH

Di suatu pagi bulan April 2017
Bila Amira bangun tido tengok2 mata dah sepet sebelah
Ni tak lain tak bukan mesti kena gigit semut
Sebabnya malam sebelum tu dia ngan Adib makan keropok kat atas tilam


Kelakar pulak muka si Mira
Dah cemeng sebelah matanya
[eh.. cemeng ke cemey ek????]

Tengok matanya tak merah, berair ataupun gatal
Aku tanya dia sakit ke idak
dia kata tak... sah le kena gigit semut tu!

Musim2 hujan ni memang semut2 berleluasa dalam rumah
Macam2 jenis lak tu
Yang hitam, yang halus, yang busuk [a.k.a semut mayat]
Stress aku nengok2 semut2 tu semua
Ni mesti semut halus dok celah2 karpet..huhuhu
Vakum aku pulak rosak.. adessssss




5 comments:

Ogy said...

Alahai kesiannya....dah sepet mata sebe
ah...cepat sembuh ye sayang....

Norhayati Mohd Isa said...

Sian amira dah sepet pulak matanya..
Kalau tak merah gatal2 tu memang kena gigit semut.

Anak2 macam tu lah bila kita cakap jgn makan atas katil..
Mana nak mendengarnya.. udah kena gigit semut..

Warisan Petani said...

Kesianya dia.
Semoga cepat sembuh.

Nour Adieb said...

sy pulak bengkak bawah mata, aduhhh

hainom OKje said...

Aduh kesiannya.
Tak rasa gatal ke tu? Pedih pedih ke...
Bagi ubat apa tu Syani?