Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, April 11, 2017

E-FILING 2016

Tah apa ke halnya tahun ni borang EA tak dapat lagi sampai sekarang
Selalu tu lepas dapat borang EA memang terus buat e-filing
Selalunya hujung Januari @ awal Februari HR department dah bagi EA form
Tahun ni dah masuk bulan April still tak dapat2 lagi

Bukannya tak tanya
tapi katanya ada kena buat amendment
Apa yang nak kena amend aku pun  tak tahu
Mentang2 bos belum 'berbunyi"so senyap gitu je
Cuba kalau bos bunyi pagi ni
immediately terus semua dapat EA form... haishhh!

Abaikan la bab EA form tu... janji e-filing kita submit sebelum tamat tempoh
Inipun nasib baik teringat... 
Memandangkan  tahun lepas [dan tahun2 sebelumnya]
takde peningkatan gaji waima sekupang
so kita base ajelah dari jumlah pendapatan tahun lepas
cuma status aku je la sudah tukar.... 😔



Alhamdulillah.... line internet semua ok
semuanya berjalan lancar
Telah selamat submit e-filingku...


2 comments:

idzwa kamaruddin said...

good luck!

hainom OKje said...

Hakak tak pernah isi borang incometax Syani. Semuanya laki hakak tolong buatkan hihi...
Akak sign je...