Friday, July 10, 2015

TELINGA CARIK

Ni cerita 2 hari lepas
semalam tak dan nak mengarang

Ambik anak hari Rabu tu
babysitter aku tanya kenapa dengan telinga Amira
Aku cakap tak tahu sebab pagi masa aku hantar takde apa2 luka pun
Babysitter kata dia pun baru perasan masa nak ikat rambut Amira lepas mandi petang.
Pastu baru aku tengok telinga Amira
Aku ingatkan alergik, tapi nampak cam luka
Tapi masa tu Amira main riang ria je.. takde tanda cam sakit pun

Pastu pulak nampak cam baru je lagi luka tu
Sebab merah & darah masih ada
Aku tanya Amira siapa buat telinga luka
Dia kata Aja [nama anak babysitter tu]
Aja tu tua setahun kot dari Amira
Pastu babysitter kata tak mungkin sebab anak dia baru bangun tido
Macam ada denial la kat situ
Tapi aku idak le nak blame anak dia
Maybe diaorang tengah main2, tertolak ke, tercakar ke
Jangan kata Aja, Amira pun boleh tahan ganasnya..

Ni lepas aku sapu minyak Afiat.
Ekceli luka tu sikit je, tapi sebab baru kena tu yg nampah merah je telinga dia
Kakcik ni kan putih melepak..


Aku pun malas nak bising2 kat babysitter
Lagipun tak tahu nak blame sapa
Maybe Amira yang sendiri buat, terlanggar apa2 ke
Aku cakap deme ni bila main kena tengok sikit
Kakcik ni pun rajin mencakar & mencubit orang

Adeh... macam2 la bila anak2 dah besar ni







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...