Tuesday, June 13, 2017

12 HARI TAK JUMPA ANAK

Balik Ipoh hujung mingu lepas 
sebabnya nak ambil Aleeya 
Dah dekat 2 minggu tinggal dia dengan opahnya
Dia la yang teman opahnya sepanjang Ramadhan ni
Tapi sebab dah nak sekolah tu yang kena ambil dia juga


Tu anak dara aku tu
dah nak tinggi sama dengan mama dia
[mama dia pun bukannya tinggi mana pun 😝]

Balik Ipoh haritu cuma family anak2 perempuan mak aku je yang ada
Minggu lepas family adik aku yang kat Kedah tu ada la balik jenguk mak
Nanti tunggu raya Insya-allah semua kumpul rumah mak
Semua giliran balik Ipoh dulu tahun ni..
Tak dapat bayang cemana la riuhnya rumah mak aku tu nanti

Tak cukup korum pun dah tunggang langgang rumah opah diaorang ni
Kalau semua cucu2 dia ada... habis la...hahahaha




4 comments:

Warisan Petani said...

Anak2 ni kalau suruh tinggal kat rumah opah, bila2 pun mereka suka.

idzwa kamaruddin said...

Cuti sekolah peneman opah sama macam kami tapi takde lah 12 hari .. cukup 3 hari je mak dia dah tak keruan .. kekeke..

Norhayati Mohd Isa said...

Anak2 mmg suka temankan opah/nenek bila cuti sekolah..
Itu yg mereka tunggu2.
Tapi sejak keduanya meninggal dunia..
Tiada cuti sekolah di kampung huhu

hainom OKje said...

Mau pulak dia tinggal rumah opah ye Syani. Anak hakak tak maunya meneman nenek kat kg.

Sukalah nenek tu ada teman. Mak duk sorang ke Syani?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...