Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, January 15, 2020

TANAM TALI PUSAT ANAK

Haritu terdengar ceramah ustaz Azhar Idrus pasal tali pusat anak yang baru lahir
Katanya seeloknya tali pusat tu kena tanam sebab itu juga sebahagian dari anggota  badan
Selama ni aku simpan je dalam bekas kat rumah
dah anak 4 orang dah pun😅
Maklum la orang dulu2 kan selalu kata tali pusat anak simpan le dalam satu bekas, kononnya taknak nanti asyik bergaduh je... cehhhhh kurafat betul la
Kalau fikir2 balik apa la faedahnya simpan benda tu kan.
Sekarang pun anak2 aku ada gak gaduh2... normal la tu kan???

Lama dah plan nak tanam tapi asyik terlupa je
Itu la orang kata jangan tangguh2 kan
bila asyik tertangguh ni camni la jadinya.

Memandangkan kat rumah aku dah takde tanah
(sebab dah simen semua😅)
Tambahan pulak aku pun takde cangkul, so masa balik kampung haritu aku bawa la sekali tali pusat anak2 aku tu.
Dah siap2 bubuh dalam beg sebab takut terlupa.


Petang2 time lepas Asar, aku suruh Adib pi tanam tali2 pusat tu
Memula dia nampak aku keluarkan tali pusat tu, terus dia kata "eeee... mama simpan???" Geli beno kononnya.. Pastu aku tunjuk dia punya yang mana.. Aku siap tulis nama tau.. baru tau siapa punya😅. Yang paling putih tu tentulah si Jasmin yang punya sebab dia yang paling latest..hehehehe


Abang besar tolong korek lubang & tanamkan semua tali pusat tu
Siap aku bebel pesan macam2 la kat dia


Alhamdulillah, settle!


Korang yang dok simpan lagi tali2 pusat anak tu bawa2 la pi tanam. Simpan pun apa gunanya ye dok??? 
Jangan jadi cam aku.... hahaha.. anak yang paling beso pun dah 15 tahun.. Bayangkan 15 tahun dok simpan dia punya 😅. Teruk betul.. Lama beno jahilnya aku ni..(insofff)







No comments: