Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, January 30, 2020

PERSEDIAAN KE ASRAMA

Ni merupakan pengalaman pertama hantar anak masuk asrama
walaupun bukan asrama penuh, just asrama harian je
Tapi dia punya preparation tu tak kalah dengan orang yang masuk asrama penuh..
Tapi disebabkan aku sendiri ada pengalaman duduk asrama so boleh la atur & imejin cemana life kat asrama tu kan.

Yang jadi cabaran ialah bila takde listing barang2 keperluan yang perlu dibawa
Masa dapat offer letter takde pun disertakan list2 tu semua
Berapa baju nak bawa, baju apa perlu bawa
Pastu loker pun tak tahu besor mana, kalau kecik cemana nak adjust..huhuhu
Aku ni main agak2 je la.. 
Takpe la, mujur dekat je dengan rumah, kalau tertinggal pun sempat la nak hantar kan..

Memandangkan Adib ni lelaki, so rasanya barang2 tak banyak sangat kot cam orang pompuan
aku dah siap2 susun dalam bakul & gantung kat hanger baju2 dia
Nanti sampai sana je sumbat je dalam loker
Takpe bawa yang penting2 dulu... tak cukup nanti beli kemudian


Pakaian2 asas....
Tilam takde la beli dengan harapan tilam disediakan..hehehe
Masa aku asrama dulu, tilam kena beli sendiri tau
Beli je kat koop masa tu
Bantal tu just bawa kot2 la bantal hostel tak best😆


Baju2 t-shirt & baju2 sekolah dah gantung kat hanger siap2
Takdenya sumbat dalam beg lawa2
Aku angkut gitu je.. malas aku nak lipat2 aihhhh
[harap2 ada la ruangan untuk hanger baju dalam loker tu😅]

Beg paling lawa pun beg IKEA biru tu je 😅
Bawah baju2 tu ada baldi & perkakas2 mandi dia
Stok makanan & minuman utk kudap2 pun ada bawah tu jugak.
Pastu bakul2 extra utk isi  & susun brg2 dia dalam loker nanti
[Bakul beli kat kedai 2 rengget je pun...]
Ha... sempoi tak anak aku masuk asrama???hahahahaha

Next entry baru aku tunjuk loker dia cemana..