Monday, May 22, 2017

22 SYAABAN - DAH GENAP SETAHUN

Jumaat lepas kan dah 22 Syaaban 1438
Genap setahun dah pemergian suami tercinta
[ikut kalendar Islam le]
Pejam celik..pejam celik je kan
Kalau ikut kalendar Masihi 29/05 nanti baru genap setahun.

Petang hari Jumaat tu kebetulan balik opis awal
So sempat la singgah ziarah kubur dia
Rindu sangat rasanya
Aku sampai kubur dalam 6.45 petang camtu
Tapi dah niat nak pergi kan.. pergi jugak le walaupun dah nak senja

Tahle kenapa, sejak arwah pergi aku suka juga pergi kubur
Rasa tenang je.. sunyi
Takde pulak rasa takut pergi kubur tu walaupun sorang2
Maybe sebab aku pun dah tua
takpun dah sedar diri tak lama lagi tempat aku pun akan disitu juga
Tambahan pulak lokasi kawasan perkuburan arwah ni idak le terpencil sangat
Ada je orang lalu lalang kat situ petang2
Lagipun kiri kanan tu kawasan perumahan
Idak le seram punnn....hahahaha
Kalau lokasi dok ceruk2 hutan tu takut jugak nak pegi kan..huhuhuhu


Well setahun dah berlalu, tapi semuanya rasa macam baru
Aku bersyukur atas ketabahan & kesabaran yang Allah telah beri pada aku & keluarga sepenjang setahun yang lalu
Aku harap Allah masih berikan kami kekuatan & kesabaran untuk hari2 mendatang
1 tahun lagi, 10 tahun lagi, 20 tahun lagi... tah... sampai mati la senang cerita


Aku ni tak kuat sebenarnya.... hari2 masih menangis
Aku masih tak boleh lupakan arwah sebab dia yang paling rapat dengan aku
Kadang2 aku nak percaya yang dia masih hidup
Bukan aku tak redha tapi tu la bak lagu Sufian Suhaimi


Al-Fatihah untuk suamiku 😢




5 comments:

Norhayati Mohd Isa said...

Al fatihah buat arwah suami syani..
Diam tak diam dah setahun pergi meninggal syani dan anak2..
Semoga syani terus tabah dan redha..

ibuayu said...

al fatihah ..semoga syani semakin kuat

dorsett pink said...

Al-fatihah.

idzwa kamaruddin said...

*hugs*

panphila said...

Innalillahi wa innalillahi raji'oon. Semoga arwah ditempatkan bersama orang-orang yang beriman.

When it comes to the loved ones, anything can be so sentimental. Apatah lagi, bila orang yang kita sayang dan cinta sudah meninggalkan kita buat selamanya... this thing always comes to my mind, you know. Bebila boleh terjadi and when it happens, I would be like you - clueless and mungkin murung?...

http://panphila.blogspot.my

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...