Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, January 7, 2021

KENA GANTI BUKU TEKS SEKOLAH😭

Ada satu hari tu aku tengok Amira & Jasmin tengah main2 tiket2
Konon2 tiket zoo la, tiket bas la.. 
Memula Jasmin datang kat aku, cakap nak tiket mama
Aku pun ambil je la kertas yang dia bagi tu
rupanya dia gunting katalog cosway aku yang dah lama tu

Tak lama pastu Amira pulak datang kat aku bagi "tiket"
Aku pun tanya la ni tiket apa? Dia kata tiket masuk zoo
Aku pun belek2 la kertas yang dia bagi tu
eh eh.. elok benar jenis kertasnya
Aku dah tak sedap hati... ingatkan dia pun gunting buku2 lama dia dulu
Lepas tu aku tanya dia gunting buku apa? Buku sekolah ke?
Dia jawab haah... Sah! Dia gunting buku teks sekolah
Aku pun mintak le dia bawa buku yang dia gunting tu tunjuk kat aku
Ya-Allah... buku SPBT lak tu.. Kalau buku aktiviti maap le lagi kan
Urut dada mak hang ni tau... buka kulit buku terus ke mukasurat 19!
Bayangkan le berapa banyak helai yang dia dah gunting2... **urut dada**

Mentang2 le dah tak pi sekolah, dia ingat buku2 tu dah tak pakai gamaknya
Aku tak le asing lagi buku2 teks tu semua sebab masa ni kelas online masih berjalan
Ada kelas yang kena refer buku teks lagi.

Buku kulit buku terus mukasurat 19!



Ni la kertas yang dia gunting2 buat "tiket" tu


Aku dah pening kepala dada memikirkan mana la nak cari buku teks sekolah ni. Yelah, kena la ganti buku tu kan. Kedai buku udah le takde kat Batang Kali ni..
Last2 tu teringat pulak nak cari kat Shopee.. Alhamdulillah le ada wei.. Cepat2 le order.. 

Sejenis kelegaan lepas buku ni sampai.


Sejak hari tu, aku pesan kat Amira & Jasmin, jangan la sesuka hati nak gunting2 buku. Tanya mama dulu buku tu boleh gunting ke conteng ke koyak ke kan. Kang tak memasal jadi kes camni lagi. Naya je!!!

Tu la budak2 ni, bila dah terlalu lama duduk di rumah, macam2 perkara diaorang buat. Sampai tak terjangkau dek otak kelakuan diaorang tu...Kena banyak bersabar jadi mak2 ni kan.😅







1 comment:

Jaja Ahmad said...

Mujur ade jual kat shopee..tak la runsing sangat nak ganti kan sis 😅