Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, November 5, 2019

LUPA BUAT PENGESAHAN DARJAH SATU

Ini betul2 la disebabkan faktor usia
Agaknya sebab dah lama buat pendaftaran online untuk Amira kot
[sebab buat tahun lepas kan]
Masa pi submit dokumen tahun lepas kat sekolah memang la kerani tu ada cakap nanti dalam bulan Oktober tahun depan tengok la kat pagar sekolah akan ada banner pasal suruh buat pengesahan.. Baekkkkk lah... Sebab mende tu adalah setahun lagi so memang terus lupa la.

Sampai la ada satu petang tu sembang2 dengan jiran depan rumah Cik Besah
Kebetulan dia pun baru balik dari kerja
Dia la tanya dah daftar darjah satu ke untuk Amira?
Terus aku pun teringat.. haah la... Dah boleh buat pengesahan ke aku tanya
Dia kata eh, dah lama dah buat.. last 30/9/2019 haritu..
Nanti 16/11/2019 ada orientasi katanya..
[Anak dia pun darjah 1 gak tahun depan]

Alamakkkkkkkkk... aku tak buat lagi.. memang tak teringat langsung ko
Malam tu terus bukak web nak semak
Alhamdulillah penempatan dapat di sekolah yang dikehendaki
Cuma pengesahan di sekolah perlu buat dari 1/8/2019-30/9/2019
Adoi la.... aku tahu pasal ni masa 1/11/2019. Boleh ke buat pengesahan lagi?
Aku tanya member2 yang tahu.. ada pulak yang kata maybe kene pegi PPD la pulak
Cuak mak .. tapi apa2 pun better la aku pegi tanya kat sekolah tu dulu kan

Esoknya pagi2 terus gi office sekolah
Siap usung la segala dokumen & surat beranak si Amira
Tanya akak tu boleh ke lagi nak buat pengesahan sebab memang betul2 terlupa
Akak kerani yang baik tu pun cakap boleh je...
Ha.... LEGA hati aku...
Alhamdulillah, tak sampai 5 minit settle
[Akak tu kata ramai je lagi yang belum buat pengesahan 😅]

Akak tu bagi surat & buku profil murid ni
Pastu dia kata datang sekolah 16/11 nanti
Pakai baju sekolah ye...
Baiklah kak......



Ni ha banner dah gantung
Tapi sebab aku jarang lalu kat area sekolah ni memang tak perasan la
Tanya si Adib, asyik jawabnya tak tahu je
Buat penat tanya je kat dia😆😆


Ok dah nak kena cari baju sekolah la untuk Amira pakai nanti
Rasa cepat la pulak dia nak darjah 1 dah.







No comments: