Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, August 7, 2017

KEMAS STOR

Aktiviti hujung minggu baru ni
Dah pening nengok longgokan barang2 lama & tak terpakai
dan juga yang dah tak boleh pakai
yang selama ni dok ada dalam stor tu

Setelah setahun lebih ku peram akhirnya
dengan hati kering... aku buang juga benda2 tinggalan arwah suamiku
Sebelum arwah meninggal pun banyak je barang2 dia
[especially barang2 kereta & motor] yang memang pada hakikatnya takkan digunakan lagi
Tapi dia tak bagi aku buang masa tu
Aku cek semua barang2 tu pun memang dah tak boleh pakai
so aku buang je la

Habis jaket2 lama yang dia pakai pegi balik keje dulu,kasut2 lama especially kasut kerja dia, kasut yang dia pakai masa kayuh basikal - semuanya dah reput & melepuh - ni memang aku terus buang... takde value pun melainkan sentimental value yang hanya kekal dalam memori aku.. Insya-allah.

Sparepart kereta & motor, barang2 dari zaman dia gila motor masa dia bujang dulu, basikal2 lama anak2 aku
semua dah lusuh2 & berkarat lak tu
Aku tolak kat lori besi buruk je
Tak kisah le murah ke mahal dia ambik, janji stor aku clear

Akhirnya lega bila semua dah buang... 
Lapang je aku rasa stor aku tu
Ni pun kalau ikutkan ada lagi nak buang tapi sayang lagi
Tunggu la 2-3 tahun lagi kot...hehehehe


Bukan aku tak sayang arwah suami
sampai aku buang barang2 dia yang dah tak pakai & tak boleh pakai
Tapi aku tengah cuba nak move on ni
Come on lah!😅

1 comment:

Ann Ishak said...

benda yang paling payah nak dibuang...MEMORI :)