Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, August 21, 2017

BILA MAMA TERLEBIH RAJIN

Mood rajin ni tetiba menyinggah pulak hari Sabtu hari tu
Tah kenapa tetiba teringin nak makan kek
Menggigih la google kek2 yang simple
Google punya google, teringin la pulak nak makan kek lumut
Tengok bahan2 pun ada kat rumah

Sambil google pasal kek, jumpa pulak cara buat aiskrim oreo
Again bahan2nya mudah & ada je kat rumah
Kebetulan hari tu nak pergi Econsave
So beli la bahan2 yang tak cukup lagi 

[Butter & biskut oreo je tak de..hahahaha]

Maka terhasillah juga dua benda yang plan nak  buat tu

Kek Lumut

Kek lumut terlebih sweet
Sebabnya aku derhaka resepi
Ada bahan aku terbubuh lebih...tu yang terlebih manis jadinya
Pada aku agak manis la... tapi anak aku kata ok
Lenkali folo je resepi tu... jangan nak derhaka sangat

Kek tu kukus tau.. 2 jam aku kukus
Kalau ikut resepi dekat 3 jam
Risau pulak aku dapur aku pecah sebab dapur aku tu yang jenis kaca tu
Kang pecah tak memasal kena beli baru😅



Aiskrim Oreo


Aiskrim ni guna 4 bahan je.. 
Senang ya amat
Abaikan yang lubang2 tu sebab anak2 aku tangan tak reti duduk diam
Dicucuk2nya eskrem tu nak tengok dah keras ke idak

Ni bila mood rajin singgah tu yang jadi cenggini
Cuba kalau malas... memang krik..krik je la dapur aku tu.





1 comment:

rasp said...

as salam sis,
lama tul kan akak tak muncul..
ni sbb rinduu tu yg muncul..
wahhhh memang rajin tu sis..
2 resepi skali settle....
hebatttt tapi lenkali jgn derhaka tauuu hahahaha...