Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, January 5, 2009

Year End Trip --- Pangkor Island

Actually citer ni masa last year, tapi tak sempat nak buat entry masa tu. Trip ni just 2 weeks ago tapi agaknya still valid untuk diceritakan kot. Nampaknya for 2008 dah ditamatkan dengan family trip ke Pulau Pangkor... Yey.... dah lama tak pegi sana. Last time aku gi sana rasanya masa aku sekolah rendah lagi. Dah more than 10 years dah.

Dekat Jeti Lumut... tunggu feri

Dalam feri..

Walau pun trip ni dirancang last minute, accomodation pula dapat last2 minute dan segala2nya last minute tapi disebabkan teringin sangat nak gi bercuti2 ngan family aku (all this while aku citer pasal trip aku with my husband's family) so aku yang ter'excited" nak gi. En. Suami memula tu macam tak berapa seronok tapi bila dah jejakkan kaki kat sana dia yg tak sabar2 nak mandi laut.


An Evening at the beach.... sikudip tu bukan main lagi berlari sana sini

Keluarga si Adib....Macam muka siapa si Adib ni yek???

Anak Abah.....

Bertolak lepas semayang Jumaat around kul 3 ptg, sampai jeti lumut dlm kul 5, naik feri dalam kul 5.30 & arrive kat pulau dalam kul 6 lebih. Sampai kat tempat penginapan dalam kul 6.30. After solat Asar, semua dah excited nak gi ke pantai, nak main air. Hasben aku pun sama. Anak2ku pun lebih kurang je ngan abahnya tapi si Aleeya takut nak masuk dalam air.


Sebab takut masuk dalam air, berenang kat pantai je la si Yaya ni

Dah letih berenang, main pasir lak (Si Adib tu main pasir sampai ke kepala)


Aku tak terjun laut pun petang tu tapi esoknya, after breakfast, aku, hubby, ateh,ana, acik & anak2 aku terus gi pantai. Aku yang memula rasa tak nak mandi laut tak dpt manahan perasaan aku yang mencanak2 tu. Last2 tak pikir panjang terus terjun la dalam laut tu. Yang bestnya, pepagi tu belum ade lagi org kat pantai tu. Terasa laut tu kami yg punya...Ha..Ha..Ha.. Aku yang macam perak ni dah lupa diri aku yg dah beranak dua tu. Bergilir2 lah aku ngan hasben nak jaga anak. Aku ngan adik beradik aku yg dah sewel ni mula la buat macam2 stunt.. Lama dah aku tak berperangai kanak2 riang tu... SRONOKNYA.........


Atuk Latip & Opah Minah pun join jugak

Berkubang dalam air...

Tengah hari tu kitaorg bertolak balik ke Ipoh. Walaupun penat & tak puas hati dengan segala benda2 last minute tu tapi overall aku berpuas hati sebab dpt bercuti2 malaysia dengan mak,abah, suami, anak2 & adik beradik aku tu... Korang nanti kita buat trip lagi yek... Sehari semalam pun jadi le... BEST...

No comments: