Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, January 19, 2009

MIA membership no 29635

Finally, selepas graduate dari UUM, gain some experience dari beberapa company, akhirnya aku berjaya meng'upgrade' diri aku dengan join MIA.. Ha..Ha...Ha... Aku memula saje je syok2 register nama aku kat MIA tu. Ingatkan tak lulus masa committee meeting tapi akhirnya permohonan aku diterima. Akhirnya aku dah jadi seorang akauntan bertauliah (even jawatan aku ni tak mencapai tahap akauntan pun)...






Disebabkan aku kecewa ngan company aku tu la sebabnya aku jadi chartered accountant so that market aku ada tinggi sikit la kat luar sana. Last thursday (15 Jan 2009) aku dah pegi induction course kat Concorde Hotel. Best jugak la sebab jumpa member2 baru (mostly chinese lak tu). Lagipun half day je. Tapi yang tak best nye in one circle aku kena complete 120 CPE hours (macam masa belajo kat "U" je). Maka terbayang la di mata aku akan duit2 yg bakal melayang sebab kena attend course2 untuk complete kan CPE hours tu...Satu course mau kena sampai 200 ke atas. Takpe la sebab nak meikirkan masa depan aku just terima la...




Ni la sijil aku.....

1 comment:

:: Riri-Fatieha ::~ said...

wah.... jelous ni... nak juga jd MIA member.. me pernah berangan nak ambil. tp memandangkan kena attend course utk renew tiap2 tahun, mau pengsan d buatnye.. neway, congrats sis...