Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, January 7, 2019

RAGAM JASMIN : ANAK MASUK TADIKA

Assalamualaikum....
Entry pertama tahun 2019 ni

Tahun ni anak aku yang bongsu tu masuk tadika
Haah.. dah 5 tahun dah si Jasmin tu
Cuak juga la aku ni memikirkan cemana la gayanya nak sekolah tu nanti
Sebabnya dia ni manja semacam
Peelnya pun kalau takut @ marah mesti nak jerit sekuat2 hati dia
Adoi naya kalau la dia buat perangai nanti.

Sehari sebelum sekolah, dah pujuk2 dia dah
cakap jangan nangis nanti pergi sekolah
Dia pun ok je la masa tu
Pagi sebelum pergi sekolah tu pun dia OK je
Eksaited je dia nak pergi sekolah...bangun awal lak tu.. kemain!

Dah siap nak gi sekolah... Muka tu tak cuak pun.. kononnnnn


Siap boleh senyum2 lagi...


Beg baru tahun ni.. sorang nak biru, sorang nak pink
Layankan je le kasi anak2 semangat nak sekolah
Harap2 bertahan lama la
Jangan jadi cam beg Amira tahun lepas
Sampai 3 kali beli beg sekolah dia sebab asyik koyak je
Ganas sungguh si debab tu.


Muka cool je... tapi sebenarnya mama risaukan drama yang awak akan buat kejap lagi 😅😅


Masa memula sampai sekolah, semua ok
Pi letak kasut kat rak kasut, ok
Pi beratur pun ok
Tapi tiba2.......

Nampak dah dia teresak2
Siap airmata mengalir lagi
Aku dok jauh2 je takut dia lagi nangis bila nampak aku
Tak lama pastu boleh pulak dia keluar barisan pastu datang kat aku
Ingatkan dia sorang, rupanya Amira pun ikut sekali (nangis juga)
Adoi...Amira pun pehal la nak nangis... walhal tahun lepas pun sekolah situ juga
Aku tanya kenapa dia nangis, dia kata nak mama
Hahahaha... sebenarnya dia nangis sebab dia tengok Jasmin menangis
(aku tanya masa dah balik dari sekolah)

Aku ajak Jasmin beratur & masuk kelas
Udah dia taknak.. nak berpaut kat aku je
Adoi.. kena la aku dukung dia sampai dalam kelas
Cikgu suruh duduk pun dia taknak
Kena la mama pujuk2 dia kejap
Tudung tu pulak usah cerita la senget benget jadinya😅😅


Tak lama pastu cikgu pun pujuk2 dia.. pun tak jalan juga
Dia punya raungan usah cerita le kuatnya
Takde dah nak malunya aku ni pun
Ni drama anak ke-4 dah kan...hahahahaha
Aku pun biorkan je le dia menjerit (nasib la tak masuk pakej berguling sekali)
Last2 cikgu yang dukung dia pastu aku terus keluar kelas
Cikgu pun terus tutup pintu
Tu dia... satu sekolah la dengar suara dia menangis melalak meraung tu
Dari luar sliding door tu (tengok pun jauh2 je sebab takut dia nampak aku) aku nampak tudung dia dah tercabut dah... siap nangis2 kat pintu.. adoi la anak
Pastu aku pun balik je la... malas nak tunggu. Lapo pun ye juga sebab belum breakfast lagi.
Pesen anak2 aku ni, bila ada mama, bukan main mengada
Cuba bila kena tinggal, elok je dok dengan orang... 

Dekat pukul 12 aku pi sekolah nak ambik diaorang
Memang dah janji minggu tu mama hantar & mama ambik
[kebetulan aku pun cuti gak masa tu]

Berdebar2 tunggu si Jasmin keluar kelas tau!


Tak lama pastu nampak si Jasmin keluar kelas
elok dah bertudung.. mesti cikgu yang pakaikan tudung dia yang dah tercabut tadi tu
Bila dia nampak aku, tersengih2 je dia
Amira pun OK je balik sekolah
Tanya diaorang dalam kereta, sekolah best ke tidak?
Diaorang kata best.. 
Tanya lagi esok nak pergi sekolah ke idak?
Diaorang kata nak.


Happy faces bila balik rumah
Macam takde jadi apa2 je ye Jasmin..hahahaha
Tunggu pulak drama esoknya😅



** dalam ramai2 anak, Jasmin la yang paling hebat drama bila masuk tadika, 2nd hebat si Adib, 3rd si Amira & Aleeya yang paling cool. 4 anak, 4 ragamnya.. bertabah le Syani oi...







No comments: