Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, October 8, 2008

Bengang betul...

Yesterday lepas balik kerja & ambil Adib, aku siap nak gi umah mak mertuaku. Masa tu hujan lak so aku lambat la sikit gi sana. Tengah siap2kan si Adib (tukar baju dia sebab dia main air dalam bilik air masa aku tengah ambik air semayang) si Aleeya datang ngan Mak Long (biras aku- K.Ti). Sebelum kitaorang balik dari Ipoh hari tu sempat la aku beli 3 pokok plastik (nak buat hiasan dalam rumah). Cik Besah dah tengok pastu dia terberkenan la pulak. Maybe cik besah pun dah story kat K.Ti pasal pokok tu.

So semalam masa dia hantar si Aleeya dia pun masuk la rumah aku. (Nak siasat la tu). Bila masuk terus tuju kat pokok plastik tu. Dia cakap la "oooo... ni la pokok yang mak cakap tu ye.... tak de la lawa..." Aku diam je... Lantak ko la nak cakap apa... Yang paling aku bengang tu pastu dia boleh cakap, "Sorry ... not my taste", siap ngan nada eksyen lagi. Menyampah tul... Macam la taste ko tu bagus sangat. Kebetulan rumah yang dia beli belakang umah cik besah tu tengah renovate sikit. So after this dia kata nak duduk situ. Well, we'll see how your house gonna look like. Compare la taste ko ngan taste aku.. POODAH!!!

Malam tadi pun hubby aku balik awal sebab tak sihat so, aku citer la pasal kejadian tu kat dia. Yang kelakarnya hasben aku tu pun boleh kata, "Ala, dia dengki la tu"... Ha..Ha..Ha... Betul jugak tu... Anyway, suka hati ko la K.Ti. Ko suka ke tak suka ke, aku punya rumah aku punya suka la. Ko tak payah la nak sebok2 nak cakap itu ini not your taste... Blah la, kondem orang bukan main macam la dia tu bagus sangat. Apa-apa je lah....

No comments: