Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, June 29, 2020

GARA2 PKP.... INI SEMUA 1ST TIME

Sepanjang PKP aktiviti masak2 la yang utama kan
Udah payah nak membeli, kena la kita buat sendiri ye dak??
Dalam2 tak reti masak tu
menggigih2 juga masak makanan yang selama ni langsung aku  tak pernah masak
Tak percaya dengan kemampuan diri sendiri..cewah!!

Ni lah antara juadah2 yang 1st time aku buat selama hayat aku ni
Banyaknya kuih muih la.. Tang lauk2 aku tak berapa gemor masak sebab selalu masak tak sedap 😆. Tang kuih ni senang sikit sebab ikut je resepi.. Petuanya jangan derhaka.. itu je..

Cinnamon Roll


Kuih Kaswi

Abok-abok (patutnya bungkus dengan daun pisang tapi nan hado, so aku guna je la acuan kuih puteri ayu ni.. Asal ko jadi udah le.. Ni pun tak jadi sangat sebenonya sebab ada lagi butir2 sagu yang tak kembang😅

Kuih Puteri Ayu

Lepat liat 

Cara berlauk... 

Kuih Lopes

Bingka Ubi Kayu

Tepung Talam

Yang last ni mesti korang tak sangka aku 1st time buat kan... Ye betul.... Selama ni aku tak pernah buat laksa... Selalu tu tolong2 mak aku je... Kali ni 100% masak sendiri... Alhamdulillah le menjadi juga..




2 comments:

Syaz Rahim said...

PKP ni buat kita semua tiba2 pandai masak kan hehehe


follow awak :)

SYANI said...

Tu la kan.. habis semua bakat terpendam keluar...hahahah