Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, November 14, 2018

KALAU DAH TERINGIN TU KAN

Sapa lagi yang jadi tukang habiskan baki makanan kat rumah tu
kalau bukan para mak2 kan???
Sebabnya sayang kat makanan tu, ye dak???
[baik korang mengaku...]

Haritu beli roti canai as sarapan untuk anak2
Beli 4 keping tapi yang luak 2 keping je
Time aku balik keje, elok je roti canai tu terletak atas meja
Tanya budak2 kenapa tak habiskan roti canai
Diaorang kata dah kenyang
Tanya lagi, dah tak nak makan ke?
Semua kata taknak

Erm.... bila tengok roti canai tu tetiba je rasa teringinnya nak makan roti canai cicah susu pekat
Aku ni pun sebenarnya memang dah lama tak makan roti canai
[Lama tu.... ada la dalam sebulan kot...hahahahaha]

Makanya, aku panaskan pan & terus panaskan roti canai tu
Aku memang suka yang garing2... krup krap je bila makan
Tengok susu pekat pun ada balance lagi sikit dalam peti ais
So apa lagi.. jom kita sappedek... 😋


Sap sap soi... langsai 2 keping roti canai rangup dalam sekelip mata
Alhamdulillah!!!!




3 comments:

OKje said...

Hihihi..... ye betul!!! Mak mak ni umpama DBKL tau kalau dlm rumah tu. Last last gemuk sorang! Huhu....
Tadi baru buang roti canai segera semlm syani, kalaulah baca entri ni sebelum buang mau hakak ikut cara ni, panaskan sampai garing cicah susu...

Kamsiah Yusoff said...

kadang2 akak nk tukar selera,cicah gula haha

Ann Ishak said...

mujur budak2 tak datang mengendeng :D