Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, November 26, 2008

Trip To Melaka Part 2

Part 1 citer pasal hotel, 2nd part nak citer pasal jenjalan lak. First day tu after check in kat hotel dalam kul 4 kitaorg plan nak gi Banda Hilir. Perjalanan ke Banda Hilir dari Pantai Puteri tu dalam 1/2 jam la. First tempat tuju is A Famosa & area dekat2 Dataran Pahlawan. Dah berubah benar keadaannya since last time aku datang. Dah makin sendat & sesak dengan bangunan & kenderaan. Memula cari parking kat A Famosa tu takde so pusing2 sampai jumpa parking kat area balai polis mana tah. Pastu jalan kaki je. Konon nak naik beca tapi tak jadi. Fisrt thing first, gi makan. Maklum la dari pagi makan roti ngan minum nescafe je. Kul 5 baru nak makan pulak. So, kitaorg makan kat one restoran dekat ngan sungai & kincir air. Ok la view dia siap boleh nampak river cruise lagi.
Makan Time.......

Yaya & Mama kat kubu portugis

Next, pi muzium samudera (replika kapal yang besar tu). Tapi aku tak masuk pun. Abang Zam je yang masuk bawak budak2. Kitaorg yang tinggal- Aku, hubby, Adib, K.ti, MIL & FIL. Kitaorg lepak je la kat kaki lima kapal tu. Pastu dalam kul 8 camtu terus balik ke hotel. Tak de la jenjalan lagi. Tak adventure langsung. Ok la for fist day.

Muka laki bini yang kembang semangkuk........

Jejaka Perasan... He..He..


Next day lak gi Ayer Keroh. Motif utama - pameran alien kat MITC & taman buaya. So pagi tu after breakfast yang tak best - ade nasi goreng & mee tak sedap je, kitaorg pun bertolak ( dlm kul 10.30 pg). Perjalanan dalam 45 minit jugak la. Sampai sana memula gi MITC. AKu ingatkan best sangat la pamerannya, tapi tak best la. Maybe sebab aku ni tak berapa nak minat alien kot... Budak2 suka la kot. Next location, Taman Buaya. Anak aku la beria2 nak tengok buaya. Cuaca lak panas terik so aku pun cam takde mood nak jalan situ. Last2 aku tengok buaya kejap je then duduk kat bangku bawah pokok. Letih nak jalan. Adib main je la dekat2 situ. Lapo lak tu. Sib baik sebelah tu ade McD, aku singgah le beli bubur nasik untuk Adib.


Berlonggok depan hotel sementara nak bertolak ke Ayer Keroh

Buaya Tembaga

Tempat2 lain macam Zoo & Taman Mini Malaysia tu tak pegi pun. Kecewa gak le sebab dah sampai situ tapi tak jalan ke sana sebab A.Zam nak balik. Dia kata budak2 dah letih (alasan la tu). Before balik sempat lagi diaorg singgah naik kereta lembu. Aku tak naik pun sebab teman Adib tidur dalam kereta. Dalam perjalanan aku tertidur tahu2 dah sampai mana tah berenti for lunch. Petang tu pulak, bawak anak2 mandi kolam kat hotel. Adib sampai menggigil badannya main air. Aleeya pun sama. Lepas main kolam, minum susu, Adib ngan Aleeya pun terus tidur. Plan malam tu nak gi makan ikan bakar kat kedai dekat2 situ. Tapi aku tak join la memandangkan anak2 aku dalam bius ketiduran.... Sian aku.


Yaya & Syahir kat Taman Buaya





No comments: