Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, April 15, 2010

Pilihanraya Hulu selangor

La ni dah start le demam pilihanraya Hulu Selangor sejak kematian wakil Pakatan Rakyat bulan lepas. Aku ingatkan kawasan rumah aku ni tak terlibat. Rupanya sejak petang semalam dah sesak dengan orang ramai & tiang2 bendera PKR ni berkibaran kiri kanan jalan.



Siap dah macam pasar malam lak kat simpang nak masuk ke kawasan rumah aku. Rupanya malam tadi Anwar Ibrahim singgah Batang Kali. Berkempen la gamaknya tu... Aku ni tak minat sangat politik so tak ambik tahu sangat apa2 yang berlaku. Sebabnya... sesape je pemerintahnya, keadaan aku [khususnya] masih macam ni jugak... Yang untung tetap kerajaan, rakyat masih macam tu jugak! Mungkin ade segelintir yang ada rasa perubahan tu tapi pada aku takde la difference sangat!![Nampak sangat tak peka keadaan sekeliling].

4 comments:

LyNn HaMzAh said...

aisyah tinggal kat dalam kawasan hulu selangor ker? nampaknyer semakin havoc la kat area sana yer...memang betul kata aisyah, di sesetengah tempat kita tak nampak apa2 perubahan walaupun dah ada wakil rakyat di kawasan tu...

SuperDzul said...

akk,sy student,rasenye ade banyak kerajaan tlg,
masuk tadika,ade prasekolah,msuk sekolah rendah,ade buku teks free,budak2 yg susah dapat RMT,masuk skola menengah plak same,buku teks free,yg susa dapat biasiswa,dapat baju uniform free,bile nak sambung blaja,Mara nye biasiswa ade,nak pinjam duet kat ptptn pun bole..so,ibubape kene bayar cukai sume tuh standard la,untuk anak2 dorang jugak..huhu;D

akk dok hulu selangor area mane? sy btg kali..

SYANI said...

Lynn,
Betul tu tak semua kita rasa perubahan yang berlaku.

SYANI said...

Dzul,
Akak pun dok Batang Kali gak..
Akak takde la cakap takde langsung perubahan, cuma mungkin tak berapa ketara di sesetengah tempat.Tak kira la sape yang memimpin, yang penting rakyat perlu didahulukan.. ye dak??