Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, September 29, 2010

Korang Perasan Tak Dah Tak Jumpa Kuih Tradisional???

Biasa la kan bulan2 raya ni penuh la dengan undangan open house sana sini
Aku pun dah berapa buah rumah dah pi open house
Diam tak diam dah nak masuk minggu ke-3 kita beraya

Tapi dalam banyak2 rumah yang aku pi beraya
semuanya hidang kuih moden jer
yang paling femes [setiap rumah sure ada]

1. Almond London
2. Tat Nenas
3. Semperit / Dahlia

Kuih2 tradisional teramat lah payah nak jumpa
 
Aku lak, rasanya raya tahun ni tak jumpa lagi kuih2 ni:

sape ade kuih ni kat rumah, silalah sedekah kat aku sikit yer... teringin nak makan

Tapi yang pa.....ling aku teringin sekali
bertahun2 aku cari kuih ni
[last sekali aku makan masa sekolah rendah]


korang tau ke ape benda ni???
Tu la nama dia HALWA MASKAT

Sape tau kat mana ade jual, sila kasitau aku okeh!!!



*** Gambo kat atas tu semua aku main google je tau..

3 comments:

lily lotus said...

ohh tak jumpa ke? ly ada gak jumpa kuih tradisional tu..masa kat kampunglah..tapi kat bandar ni dah tak jumpa :D

Kak Lia said...

akak dok kampung...ada lagi kuih2 tu...bahulu...kuih putu kacang...kuih karas..kuih kapit...ada lagik..tp yg dlm pinggan tu...dia cam dodol ek..manis melekit kan? kalo org banjar sbut..halwa maskat....tp biase kale kuning....tp tk tau le kut kuih lain...gambo tu tk berapa jelas....heheh

kakngah said...

rmh aku tetiap thn wajip ada btg buruk... made in muo..