Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, September 22, 2010

Finally Dapat Jugak Pegi I City

Orang lain ramai dah pernah pegi I City, aku ni alhamdulillah berjaya jugak mensampaikan diri ke sana. Plan memang dah lama tapi asyik bertangguh2 je nak pegi [hasben aku ni kalau ajak jalan jauh sikit manyak sungguh excuse dia tau!!]

Al-kisahnya hari Sabtu lepas, mak & adik aku datang rumah sebab nak hantar adik2 muda balik kampus. Sorang nak hantar ke Shah Alam, sorang lagi ke Jalan Semarak. Adik aku yang duk UiTM Shah Alam tu beria2 benar nak balik hari Sabtu tu jugak tu yang akhirnya kitaorang buat decision, hantar dia petang Sabtu tu & terus singgah I-City. Kebetulan mak aku ade so bawak le dia jenjalan sekali kan.. At least kalau orang tanya "eh, kamu dah pegi I City dah???", so kita dengan riyaknya boleh le jawab DAH!!!!!!!

So memandangkan laki aku tak nak ikut serta berjimba2, so aku tumpang menceluskan diri dalam Pesona tu. Siap hangkut anak2. [Deme dah besar ni senang la usung sana sini]. Lagipun deme yang excited lebih sebab nak tengok lampu. Mak deme excited lebih sikit jer dari depe [tapi malu nak tunjuk...]

Bertolak dari Batang Kali kul 5.30ptg, sangkut kat Rawang ade la dekat sejam, akhirnya sampai jugak ke I-City dalam kul 8.30 [lepas singgah semayang maghrib]. Wah.. wah.. sungguh teruja saat2 melihat lampu warna warni tu. Sungguh jakun insan2 yang duduk kat seat belakang tu...Lepas bayar masuk RM10 [mahal lak tu], adik aku pi parking, pastu kitaorang pun start le men"adventure" diri sendiri kat sana.

 -kitaorang diturunkan di sini sebelum adik aku cari parking-

-cantik kan?? kan?? kan??

-deretan tanglung2 sebelum sampai ke hutan warna warni.. ala2 chinatown lak!-

wallawey... cam kat enchanted forest kan??

- another view-

-adik bongsu aku ni memang gila posing... perasan "dibah" le tu!!!-

Sebelum masuk tu kan ke kena bayar RM10 untuk sebijik kereta. Kat tiket tu ade la kupon untuk masuk Safari @ Snow Village. Kitaorang memula tak perasan tapi bila tertengok ade orang pi kat hujung hutan tu baru la jumpa Safari. So kitaorang masuk je la Safari tu. So takleh le nak masuk Snow Village tu. Kalau nak masuk jugak kena bayar lain la kan. [Sib baik kitaorang cukup2 je korumnye. Budak2 bawah 5 tahun free]


On the way nak pi tempat parking baru la lalu kat pokok Christmas gergasi ni..
-banyak lampunya dah tak menyala dah pun.. terbako la tu-

Pastu kunun2 nak menyinggah Snow Village tu, barisannya punya la panjang. So daripada membuang masa, baik la kitaorang balik...Perut pun dah lapo kemain.  Lain kali kita datang, lepas parking terus je la singgah tempat salji tu... Actually banyak gambar2kat I City ni tapi tak larat le nak tepek semua kan. Lagipun aku bukannya pakai DSLR pun. Pakai kamera henfon jer... Itu pun cukup le buat modal nak menjeleskan laki aku..wakakakaka.. Sape suruh tak ikut... kan dah rugi!!!

Last but not least kena la buh gambo sendiri kat I-City kan. Karang kome tak percaya aku jakun ke tak jakun kan. Ni pun lepas pilih punya pilih buh la gambo yang agak2 sopan & keibuan sikit. Kang aku buh gambo sengsorang kan ade lak yang kata anak daro.. (uwek.... muntah banyak kali yer...)

2 comments:

Unknown said...

ieda pon dah pegi ari tu, tapi pening pale sebab ramai bebeno orgnyer, hehehe :)

Queen said...

dulu pegi belum siap sepenuhnya..tapi dah cantik la..free je..siap parking atas lagi..kat car park....

skang dah bayar..mahal la pulak rasnaya....ngeee....


sama macam bukit tinggi..dulu nak naik tak kene bayar..skang dah kene bayar...haih