Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, February 25, 2010

Dah Dapat Modem Baru

Semalam technician TM dah datang tukar modem stimix rumah aku yang terbakar tu. Masa dia datang, aku kat opis & yang ade kat rumah hanya hasben aku. [Hasben aku ni buta IT skit so aku tak suruh la laki aku check apa yang patut]. 

Hasben aku cakap orang TM tu datang check modem tu pastu dia tukar dengan modem lain. Tapi dia tak check pun line/ connection ok ke tak bila dah tukar modem tu.

Modem yang dah kena kilat- RIGER


Dah ganti dengan modem BILLION ni..
-gambar adalah sumbangan Pakcik Google-

Lepas balik keje semalam aku bukak pc la nak check internet dah boleh ke tak. Lampu semua dah blinking tapi tak boleh connect la pulak. Katanya "the remote computer did not respond... bla..bla..bla... (something like that la). Aku check la semua wayar2 yang ade kot2 tersalah cucuk ke apa. Takde problem pun. Lagipun orang TM tu kata nanti on pc masukkan password cam biase je.. Aku dah buat cenggitu masih tak boleh lagi.. Kenapa ha??? [Lupa lak nak kabo yang modem aku tu sambung dengan wireless router].ade kaitan ke 2 benda ni???

Sape yang terer IT tolong le aku ni.. Cenggane nak buat??? Ade nak kena setting apa2 ke??? Aku tanya Acik kalau semua dah ok suppose takde problem. Agaknya TM kot yang ade problem.. Eh boleh jadi jugak sebab MR dah berapa tempayan komplen pasal line Stimix bebaru nih... [Adakah aku harus join kelab kondem TMnut nih...]

No comments: