Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, January 27, 2016

MASAK IKUT RESEPI VS CAMPAK²

Korangkan kalau masak selalu folo resepi @ main campak2 je
Aku ni kalau first time masak sesuatu masakan tu
aku akan folo resepi dulu [walaupun tak 100%]
konon2 nak kurangkan kebarangkalian tak menjadi 

Bila dah terer sikit, mula la nak ejas ikut suka tekak aku je
pastu sesuka hati je skip2 bahan yang tak nak guna
takpun main campak2 je guna bahan apa yang ada je kat rumah tu
contohnya kalau takat nak guna serai sebatang, kat rumah lak takde serai
aku skip je le serai tu....hahahaha.. asal boleh je la kannnn

[pic kredit tu fb Cik 3zzah]


Selalu gak jadi cam dalam kartun tu
bila ikut resepi cam tah apa2 rasa dia
bila main campak2 tu elok lak rasanya
tapi masalah bila main campak2 tu, memang tak ingat le sukatannnya
tu yang masak kali pertama rasa lain
masak kali kedua rasa lain
masak kali ketiga lagilah lain
tak konsisten sungguh!
Tapi asalkan boleh telan ok la tu kan...

2 comments:

Qhaifa Nur said...

Belum terer lg syani..selalu ikut resepi..x bole lawan hubby..main campak2 pun sedap haaa

Eliss said...

aku pulak first time mesti jadi, tapi yang kedua mungkin kelaut..hahaha. kena selalu praktis kot