Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, May 30, 2011

JOGET ANGAN TAK SUDAH

Tak sudah2 nak berangan aku ni
walaupun rasanya angan2 tu terlalu jauh nak dicapai
tapi tak mustahil tercapai jugak satu hari nanti kan?? Insya-Allah.

Hari tu menyinggah ECONSAVE, ada la kiosk yang jual kereta ni
so aku ambil je la pamplet yang ada kat atas meja tu
itu pun aku ambil satu je, sebab model kereta  itu je yang aku berkenan

Ha.. inilah pamplet kereta yang aku ambil
Tak agak2 ko... GRANDIS tu...

-gambar cilok google jer-

Dulu aku minat giler kat Toyota Wish
tapi bila dah lama2 aku cam suka lak tengok Grandis ni
kalau lalu kat jalanraya tu memang aku usha sungguh2
kereta Wish pun aku dah tak layan dah
kalau Grandis lalu, nak2 pulak yang kaler putih... pergh..............
dalam hati "Bila la aku nak pakai kereta camtu???"

Yang ni pulak yang kaler hitam...nampak tak berapa menarik la kaler ni di mata aku
pic from pamplet tu

Yang ni pulak kaler kelabu.. again, cilok dari google

Berangan... berangan...berangan
hopefully akan jadi nyata suatu hari nanti

Dah bosan pakai kereta, teringin jugak nak pakai MPV
[sesekali tertengok Estima pun lawo gak kan???]

ekceli aku  rasa Exora pun dah ok.. lebih kurang je interior dengan Grandis ni
tapi maybe akan lebih menarik kalau diubah bentuk badan Exora yang aku rasa tak lawa tu
especially tang buntutnya tu kasi la nampak sporty sikit

Tapi on second thought, brand pun penting jugak kan
macam laki aku dok cakap la
kalau orang tanya " Ko pakai kereta apa???"
apa perbezaan antara jawapan
"Aku pakai Exora"
"Aku pakai Wish"
"Aku pakai Stream"
"Aku pakai Alphard"
"Aku pakai Grandis"

Tentulah kalau yang Exora orang akan cakap - ooooooo
Kalau yang pakai Wish/Steam/Grandis - pergh..
Kalau pakai Alphard lak - fuyyo.. alphard tu...

Kesimpulannya pada aku, kalau korang mampu, pakai la apa kereta yang korang suka
kalau yang kurang mampu, cukup la sekadar dengan kemampuan kita tu
apa yang penting kereta tu boleh bawa korang ke destinasi yang korang nak pegi tu dengan selamat ye dak???
dan yang paling penting, jangan le sebab nak bergaya menyebabkan poket & wallet korang rabak setiap bulan...


2 comments:

bunga_rose said...

kete proton jek mampu.. tu pun tak abes2 lagi membayo bulan2 hikhik

mama maman aka yana said...

mmg setuju... kita gak sy sakit pala tiap2 bulan rabak poket byr utang tak utung tuh... hhhuuuu