Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, May 4, 2011

BUDAK TAK MANDI PERGI BERMAIN

Masih dalam edisi balik Ipoh
sambungan part lepas breakfast kat Medan Selera Dato' Sagor
aku & hubby bawak la anak2 pi main kat taman permainan
actually sebelum sampai tempat makan tu dah lalu kat playground tu
tu yang depa tak berapa nak makan
sebab nak cepat pegi tempat main

Selalunya kalau balik Ipoh, kitaorang bawak budak2 main kat Taman D.R je
tapi kali ni pi tempat makan dah jauh dari sana
tu yang cari tempat main yang berhampiran je
malas la nak pusing jauh2
so singgah di Ipoh Riverfront

-gambo google jer-

Actually first time pegi sini.
Memandangkan time ni baru pukul 9pg, so jalan pun tak berapa jem
so senang la nak cari jalan masuk ke sini
[harap2 MBI takde la ronda kat sini... aku dah le takde kupon parking]
parking kat sini dulu
[ini pun gambo google jugak]
ada ke masa nak ke sini, hasben aku tempat ni macam tokong cina??

Masa lalu sini, tempat playgroundnya macam best jer
besar & yang penting redup sebab playground tu bawah pokok2
kalau kat Taman DR @ padang polo sure kat tengah2 panas
jangankan anak, mak bapak yang teman anak pun berpeluh berpanas jugak

kitaorang duduk kat sini... redup & sejuk je sambil tengok anak2 main
Nampak tak si Adib tu tengah memanjat sebab nak main gelongsor tinggi tu.

besarkan dia punya tempat main. Gelongsor yang panjang & tinggi ni la menjadi pujaan anak2 aku.

muka budak lepas geram...

siap baring2 lagi main gelongsor.. mana dia dapat pesen ni pun tak tau la

suka sangat si Yaya dapat main..

Dah puas main, badan pun dah berpeluh dan bau tengik sebab tak mandi
[anak2 aku je tau, aku & hubby dah mandi awal2]
jom balik rumah opah
tapi sebelum balik, posing la dulu..

mak bapak yang "kembang"  dengan anak yang "kering"
[Adib ni tak kasik can mama & abah tangkap gambo berdua tau!]

mak bulat, anak kempis

abah & anak2....

Adib & Yaya
yang serabai... yang comot... yang bucuk... yang acam...
[sebab tak mandi pagi..heheheheh]


** Masa google gambo riverfront ni, baru aku tau kolam2 kat situ sebenarnya kolam mandi.. Aku ingatkan kolam hiasan.

2 comments:

Queen said...

seb baik tau lewat.kalau tak anak2 boleh rendam terus..tak payah masam2 dah..hehhehe..

budak2 dan playground bak irama dan lagu gitu kan

rasp said...

budak2 dpt playground mmg hepi je lah sis...
kalo tau awal2, mesti dah berendam anak2 u sis hahahahaha..