Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Saturday, January 29, 2011

Anak dah ade beskal, sekarang giliran mama depa la pulak!!!

Jiran aku baru beli basikal selepas aku & dia berbincang nak beli basikal untuk ibu2 cam kitaorang. Konon nak beli sama2, alih2 dia dah beli dulu. Aku kena tunggu gaji la baru boleh beli...
Tujuan nak beli beskal:

1. Tak nak menyusahkan laki
[bini asyik kerah pi kedai jer ---> aku kan tak reti naik moto]

2. Tak nak menyakitkan hati aku
[kalau laki suka lengah2 kan sakit hati tu... baik aku terus pecut beskal pi beli barang yang aku nak kan]

3. Nak kuruskan badan
[macam2 usaha buat nak kurus.. tapi tak kurus jugak]

4. Nak mengisi masa terluang
[balik2 pi rumah cik besah, lepak bawah pokok mangga, ngadap internet... bohsan okeh!!!]

5. Nak beriadah bersama hanak2..
[alasan yang tah hapa2... selalunya kalau depa mengayuh beskal, aku kena turut jalan kaki kat belakang, sekarang kitaorang boleh cycling together2 ]

Pagi tadi sudah beli basikal baru.. Yey!!! Duit diadvancekan dulu oleh encik suami yer.. sebab si bini tak cucuk duit lagi...
Itu la dia beskal aku..Time ni tengah pam tayar.. tapi bocor la pulak.. 
Bang, nanti boleh tak sponsor buh bakul kat beskal tu???  Senang nak letak barang dalam tu...

Ganti dulu mana yang bocor... Lepas siap semua, sudah boleh kayuh balik rumah... Termengah2 aku wei sebab dah lama tak mengayuh beskal. PANCIT aku!!!

Sudah sampai rumah... boleh belek puas2... Beskal aku ade gear tau.

Aku tak pernah ade beskal ade gear,kalau ade pun adik aku punya mountain bike jer.So nya memang aku tak reti konsep gear tu,  aku main pulas je mana yang aku suka. Lepas hasben aku explain mana yang patut baru la aku tau kegunaannya... 

Kenapa beli beskal bergear tu??? Sebab laki aku pun nak join sekaki... cycling satu taman.. hehehehe

No comments: