Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, January 18, 2011

Aku & Chicken pox

Aku kena chicken pox dari Ahad lepas
tu yang tak update blog ni
tak tahan la wei gatal2 satu badan
first kena lak tu setelah berumur 32 tahun
tak suka!!!!!

Pagi semalam kena jugak pegi keje sebab ade budak baru masuk
aku kan nak berenti so kena la brief budak baru tu lebih kurang
lepas warming up sikit, aku pi klinik
doktor sahkan memang chicken pox so di bagi MC 4 hari
[4 hari?? kedekut tul doktor tu]
lepas balik klinik mintak tolong member opis sapukan ubat
sebab dah tak tahan sangat gatalnya
 tengok la muka budak yang dah kena selomo dengan ubat


Dalam kul 3 camtu, aku pun blah dari opis... malas nak duk lama2
rimas dengan keadaan gatal2 tu
petang tu gigih la laki aku pi cari daun mampu nak buat mandi ngan buah kelapa muda untuk minum
ini la rupa daun mambu, aku pun baru fes time tengok.
lepas je laki aku bawak balik. terus pi mandi dengan daun tu
orang kata boleh hilangkan gatal2 tapi kenapa aku tak hilang pun gatal2 tu
merenyam sepanjang malam okeh!!!! Benci!!!!

9 comments:

Queen said...

nik dulu kene tidur atas daun ni..hehehhee....tapi nape daun akak kene makan ulat?..hehehehe..lobang2 gitu...

attyfir said...

tak jangkit ke kat lain ..syani g opis tu ..

jgn kena ujan , makan kicap nanti parut tak ilang.

[leily.laily] said...

alahai, siannyer..
tp ok la tu banding ngan saya kena dlu.. abes satu muka, tinggal parut..
pas keting sket, sy letak lotion vit.e .. ok la, parut baru ilang slow²..
pssst, org tua ckp..jgn bagi kena hujan, nnti lekat parut!

aishah aka rAtU KeBayA said...

gatal2 chicken pox ni mmg susah nak hilang... kene tahan jelah.. sebenarnya jangan mandi.. klu org india tumbuk daun tu lepas tu sapu kat badan..

munna said...

alahai siannya syani... munna kena ni masa anak dara ari tu lagi.. org kata boleh berjangkit pada org lain... org tua pun tak kasi mandi masa ni takut parut x hilang nanti...

SYANI said...

Queen,
tak tahu la kenapa daun tu jadi cenggitu. Tah mana laki aku kutip pun tak tau.

SYANI said...

Atty,
Duk diam2 dalam bilik jer... Kalau depa kena nasib badan ler...

SYANI said...

Leily,
Nanti nak beli vit e la.. Tak mau ade parut!!

SYANI said...

Aishah & Munna,
Ye ke takleh mandi??? Dah banyak kali aku mandi dah!