Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, March 18, 2019

BUAT SLAB PULAK


Lepas pacak tiang bagai, sekarang giliran buat slab pulak
Bahasa melayu untuk slab apa ye???
Bantai pi la.. sapa yang tak tahu slab tu apa
Baca entry ni kome tau la slab tu apa…hahahaha
Kalau bahasa mudah paham, lantai konkrit untuk tingkat atas rumah tu le

Aku rasa dalam banyak2 kos pembinaan rumah aku ni
Nak buat slab ni le yang paling menelan belanja kot
Sebabnya banyak simen nak pakai kan
Pastu siap kena upah kren & lori simen lak tu
Nak2 pulak kawasan yang nak kena slab tu memang beso
Fuh…. Mau tak banyak belanja

Boleh kata sekeliling rumah aku tu nak kena buat slab
Atas dapur lama naik slab sebab nak buat bilik tidur atas tu
Lepas tu kat area tepi yang aku extent tu pun buat slab sebab nak buat bilik atas tu jugak
Lepas tu kat atas porch kereta pun naik slab juga sebab nak buat balcony

Gambar2 orang tengah buat slab ni, kontraktor aku la yang whatsapp kat aku

Aku kerja masa ni…


Camni rupanya orang buat slab ye


Tengah buat slab untuk bahagian tepi 





 Ekceli dalam gambar kome nampak kan yang kat porch tak buat slab lagi
Sebabnya masa ni kontraktor aku lupa kat situ nak buat balcony
Udahnya.. kena 2x la buat slab.. patutnya sekali harung je la buat masa tu kan
Patut le aku dok heran kenapa la bumbung porch tu tak buka2 lagi



Pandangan dari tepi
Gambar ni lepas beberapa hari buat slab.. Nak kena tggu slab betul2 kering 
Tiang2 untuk naik tingkat atas pun dah buat dah.
Pokok mangga tepi rumah dah kena tebang dah...
Tinggal le pokok mangga yang kat luar pagar ni je.


Slab kat atas dapur asal.. Nak naik bilik atas tu







5 comments:

Siti Yang Menaip said...

hehe menarik sebab first time tengok dulu pun CT macam in awe. oo mcm tu orang buat rumah. dapat tengok sikit masa renovate rumah nenek.

Rziq said...

πŸ‡²πŸ‡Ύ Assalamualaikum. Kami menyediakan perkhidmatan #Kontraktor yang menjalankan kerja-kerja seperti :

πŸ”Ή #Wiring #Elektrik
πŸ”Έ #Service #Aircond
πŸ”Ή #Plaster #Ceiling
πŸ”Έ #Pasang #Mozek | #Tiles
πŸ”Ή #Renovate #Dapur | #Tandas

Harga Perkhidmatan kami berpatutan.
Berminat : πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡ 011- 1097 3621
πŸ“² Call/whatsapp : www.wasap.my/601110973621

πŸ‘·‍♂️ PERCUMA - Sebut Harga πŸ’•
πŸ‘·‍♀️ PERCUMA - Perundingan πŸ’ž

Unknown said...

salam puan nak tanya, berapa kos buat slap untuk balkoni puan ni?

sham said...

Nak tanya berapa kos nak buat slab sambung dapur 20 kaki x 10 kaki?

Unknown said...

Pm sy kawasan slngor dan kl