Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, November 3, 2014

ALKISAH BOTTLE CONVERTER

Mengada2 sungguh breastfeed mom sorang ni
Sebelum ni ok je pakai pam biasa tu
Pehtu mengada2 menambah gajet ngan aksesori untuk perah susu ni
[Macam ko sorang je la yang gigih pam susu]

Sebelum ni aku pakai pam manual Avent tu je
Avent punya style kan ke botol gemuk2
Tapi storage bottle aku pakai botol standard je.. brand AUTUMNZ 

Haritu jenjalan dalam group susu ibu ternampak la orang tanya pasal benda ni
Maksudnya nak convert botol wide neck ke standard neck
Rupanya ada jual benda converter ni... [aku baru tahu]
Kebetulan kawan aku ada dalam group tu & dia pun jual benda alah ni
Jeng..jeng..jeng... terus wasap dia laju2

Ini la rupe bottle converter tu.

Alkisahnya membeli benda ni sebab senang nak pam susu
Takyah salin2 botol dah kekdahnya
Dah mudah, nak mudah lagi kalau boleh kan
Maksudnya, aku terus pam dalam storage bottle tu je
Dan maksudnya kurang dah bahagian yang aku kena cuci setiap kali lepas pam

Ni rupa pam Avent yang asal
Bottle jenis Wide Neck kan..

Bila dah guna bottle converter
Wide Neck sudah boleh jadi standard neck
Dah diganti dengan botol Autumnz

Converter ni boleh je guna dari standard Neck ke Wide Neck
Maksudnya kalau korang guna botol standard tapi nak tukar guna botol gemuk pun boleh juga
Compatible dengan pam elektrik juga ye...
Tapi tak semua jenis botol/ pam yang boleh guna converter ni
So masa beli, sila la consult seller tu dulu ye


** Makin semangat nak ngepam japgi

1 comment:

Unknown said...

Ooohhh.. baru tau ade bende cam nih. saya pon pakai Avent manual pum jugak.. boleh beli jugak lah nanti. hehehe