Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, February 1, 2013

USTAZ FOREIGNER

Selama ni asyik terdedah dengan ostat2 melayu je
Lately ni pun makin ramai ustaz2 yang best2 muncul
Dulu aku pun bukannya tahu ramai sangat Ustaz@ Ustazah
Paling2 pun Ustaz Ismail Kamus, Harun Din, Hasan Din & Daud Che Ngah je
La ni paling suka dengar Ustaz Kazim, Ustaz Azhar, Ustaz Don, Ustaz Bollywood
Ustazah2 pun yang glamer2 je la kenal & suka dengar pun
[Ustaz ngan Ustazah ni pun kena pandai tackle audience, baru la kita suka dengar, ye dak??]

Alhamdulillah, semenjak dua menjak ni memang suka sangat dengar ceramah agama
Yang aku perasan sejak aku mengandung ni la
Hot FM / Sinar/ Suria FM pun aku dah jarang dengar... asal masuk kereta sure buka IKIM FM
Asal balik keje sure buka Nasional FM @ Selangor FM sebab ada ceramah agama petang2
[Agaknya faktor usia kot..hehehe]
Tapi bagus juga kan.. at least ada juga makanan rohani, takde la nak melayan lagho je... umur pun makin meningkat

Masa cuti Maulidur Rasul hari tu, disebabkan takde citer best kat tv
Aku tak sengaja terbuka channel TV9
Tapi masa tu ceramah dalam bahasa Inggeris
Dan... aku juga mengakui tak pernah dengar ceramah agama dalam English
[Aku bukan belajo kat UIA pun.. rasanya kalau budak UIA dah lama dah terbiasa dengar ceramah Ustaz Foreigner ni]
Sebabnya pada aku, aku rasa susah nak menghayati kalau ceramah tu dalam English
dan aku rasa mesti ceramah tu boring sebab cara lawaknya tu sure lain kan
TAPI.. surprisingly.. ustaz tu berjaya membuat aku terpaku depan TV
Nak tunggu sampai habis ceramah dia... instead of tajuk ceramah tu sendiri ialah LOVING A WOMAN

Sejak tu aku cari la video ceramah Ustaz ni kat youtube
[Aku try cari yang tayang kat TV9 tu, tapi takde]
Ustaz yang dimaksudkan ialah Sheikh Yahya Ibrahim.. best tau ceramah dia. 
[Dia pun cute je]


Dalam dok nengok video ostat ni, terjumpa lak dengan ceramah Ustaz sorang lagi
Sheikh Assim Al Hakeem
Pun best jugak... deme pun guna simple English je.. kelakar pun kelakar juga



Korang layan tak ostat2 foreigner ni?

2 comments:

Unknown said...

selalu layan UAI jer.. hehehehe..
boleh lah try layan lepas nih..:)

Nory Zoulkefle said...

nory selalu layan UAI sbb hubby minat sgt ngan UAI...hihihi