Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, February 7, 2013

SEKSANYA AKU KALAU BATUK

Masuk hari ni dah 4 hari mengalami batuk2
2 hari pertama tu tak teruk sangat.. sikit2 je
Tapi start semalam, makin kuat lak batuk
Sentap perut aku dibuatnya....



Seksanya weh.... terasa cam nak pecah perut aku
Ntah apa la anak aku rasa dok kat dalam tu
Sekali batuk, rasa cam ditarik2 perut aku... pastu terus sengal2 sampai nak luruskan badan pun tak boleh

Dugaan sungguh peknen kali ni...
Jangan  terbatuk2 sampai terberanak udah le...

Nak makan ubat batuk tak berani
Aku ni sejak peknen memang elakkan makan ubat2 ni even panadol sekalipun sebab takut effect pada baby
Ubat yang doc bagi masa aku sakit pinggang haritu pun haram aku makan

Oh batuk.. cepat la baik...
Buat masa ni aku cuma makan madu lebah je untuk kurangkan batuk
Korang ada petua lain tak?

7 comments:

Nory Zoulkefle said...

nory pon tgh ade simptom2 macam nak batuk jgak ni...perghhh dah lah klu batuk, lama nk sembuh...hurmm

Me said...

madu lebaH + PERAHAN LEMON... bukan limau nipis atau kasturi tau... tapi LEMON

cik dah faridah said...

syani makanla minyak kelapa dara..preknen boleh makan..idah biasa makan yg jenis catalyst tu..alhamdulillah berkesan bila batuk menggila

SYANI said...

Nory,
Sama la.. jarang kena tapi bila sekali kena.. lama & teruk..

SYANI said...

Kerul,
Lemon ek... perah berapa banyak?

SYANI said...

Cik Dah Faridah,
Dah beli dah Catalyst tu. Baru sampai semalam..

Anonymous said...

samalah madu & jus limau aje