Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, October 18, 2010

Hari Ini Dalam Sejarah | Basuh Karpet

For the first time dalam hidup aku, aku basuh karpet
ini bukannya first time hantar dry cleaning kat kedai dobi tu
tapi basuh sendiri...
dan bukan juga secara dry cleaning, tapi wet cleaning
yup... tak pernah2 dibuat dek aku basuh karpet dengan washing machine
diulangi dengan washing machine OK!


Aku tau sure ade yang tak caya.. Ni bukti aku basuh dengan WM. Tu karpet aku la dalam tu.. Nampak tak air tu tengah mengalir?? Muat2 je karpet aku dalam tu.

Memula ingatkan tak muat tapi cuba jugak la sumbat. Memula dah bayangkan sure WM aku berdentum berdentam bila spin sebab berat tapi takde la pulak. Bila pikir2 balik toto yang besar tu pun aku boleh sumbat, inikan pulak karpet yang lebih kurang je dengan saiz toto king tu. Lupa lak nak habaq, WM aku tu 6.5 kg je kapasitinya.

Jeng..jeng..jeng... karpetku sudah bersih dicuci. Kini sudah berada di jemuran...
Sib baik la hari agak panas. Garing karpet aku! Anyway, ini karpet murahan golongan marhaen jer. Aku beli masa offer dari asalnya seratus lebih, aku beli dengan harga RM45 je. Itu pun masa offer raya 2-3 tahun sudah. Sebab karpet murah tu la berani basuh pakai WM, tapi kalau karpet yang mahal2, jangan buat pasal ye kawan2. Tak pasal2 dari karpet terus jadi kain lap kaki jer..

2 comments:

sw33tdarling said...

saya pun ada carpet cenggini kat umah, mmg basuh WM jer.. tak pernah antar dobi

Queen said...

owh..boleh eh masuk WM?....segera balik ni nak ku basih..muahahhahahha