Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, June 11, 2009

Yahoo Messenger tak boleh install

Malam semalam tah apa angin aku saja la godek2 desktop kat rumah aku. Dah lama benar aku tak jengok2 pc tu. Semalam lepas Yaya layan hindustan (peminat Shah Rukh Khan dia ni tapi tak reti sebut namanya betul2- jadi la Cha Ngok Ngan), aku pun saja la tengok2 apa yang patut. Yang pastinya pc aku memang slow sangat masa nak start up. So aku google cara2 nak lajukan window xp tu. So cara2 tu aku follow gak la (tapi tak semua la). Al maklum la dah biasa guna pc laju kat opis tapi bila balik pc kat umah lak lembab. Ini sudah menimbulkan marah. (Nak buat camno dek non PC den tu nama je guna Pentium 4 tapi RAM 250mb jer….baru cadang nak tambah RAM) So solutionnya, ada part tu suruh buat disk cleanup. Pastu nak kena buat defrag tapi ambik masa la.

maxwell_beta2_us_1mxs_ymsg_cs

Dalam masa cleanup & defrag tu saje la aku bukan YM. Masa bukak tu dia suh upgrade so aku pun upgrade la. Pastu keluar la warning cakap ade problem so tak boleh install. Aku try lagi sekali same warning keluar. Katanya problem window installer. Aku rasa masa buat disk cleanup tu mesti dah terdelete file yang diperlukan tu. Hampehnya…… Tak boleh la aku nak berym-ym dalam pc tu. Nampaknya kena guna ebuddy @ meebo la pulak. Last2 sebab keciwa aku pun terus tutup pc. Defrag pun tergendala. Jam dah kul 12.45 so….tido lagi baik….ZZZZzzzzzzzzzzzzz

No comments: