Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, September 7, 2020

BELI KARPET ONLINE

Dah 2 tahun lebih duduk rumah  sekarang memang aku kurang berhias la... tak tau nak letak apa yang sesuai.. Blank je rumah.. Ada yang basic2 je. Karpet pun takde tau. Senang nak mop & vakum rumah.. hahaha.. Tapi tu la rasa kurang berseri la rumah kan.

Pastu saja la dok belek2 Shopee, pastu terus cakap kat anak, "mama rasa macam nak beli karpet la". Puncanya pasal aku kesian tengok anak2 dok baring atas lantai time2 tengok tv.  Selalu tu diaorang dok baring atas sofa je. Tapi kalau time bergaduh2 cop2 sofa tu yang sampai ada yang kena berbaring di lantai. Kalau time gaduh kan masing2 taknak beralah... nasib la siapa yang kena duduk kat lantai tu.

Memula cuak gak membeli online ni.. Maklum la selalunya dalam gambar lain, bila sampai jadi warna lain pulak.. Risau kot2 tak terkena tema dalam rumah aku tu..Hahaha.. Bab saiz pulak pun aku ukur gitu2 je..hahaha (ikut kotak mozek 😆)

Untuk ruang tamu, memang kena cari saiz yang besar. Nak bagi nampak luas kan kekdahnya.. Nak cari yang terang, takut nampak kotor, nak beli yang gelap takut nampak sempit pulak rumah aku. Saiz bukaan rumah aku ni bukannya beso sangat. So pilih punya pilih (dan tawakal dengan rupanya bila sampai nanti).. so aku beli la design ni- saiznya 200cm X 300cm.


Ni la karpet yang aku beli tu.. Ada 2 tone


Bila dah bentang kat ruang tamu, Alhamdulillah kena pulak design dengan tema rumah. Rasa berseri sikit ruang tamu rumah. Anak2 pulak suka la lepak atas karpet tu.. Kena baring kat lantai pun ok je..

Pastu area yang depan TV jadi kosong pulak.. Kena beli karpet lain pulak
Cari lagi kat Shopee... Nak kena cari saiz yang sesuai dengan ruang yang ada la kan. So beli yang ni... jenis tatami.. suka la anak2 bergolek kat situ sebab lembut. Tapi aku rasa macam saiznya tak ngam pulak.. macam kecik je... Nanti2 la usha karpet lain.. pakai je le dulu yang ni. Beli pun sebab harga tengah murah.. RM25 kot untuk saiz 120cmx 180cm.


Tak habis lagi kat situ perihal karpet... Next month pulak gedik lagi cari karpet. Biasa la cari yang mur2 je... Bajet ciput. Ikutkan hati nak letak karpet kat setiap bilik tapi slow2 la dulu.. Search kat shopee jumpa pulak karpet design moroccan ni. Memang aku minat sangat tapi selalunya cepat sold out. Takpun kaler yang available tak kena dengan tema rumah. So bila dah terjumpa karpet ni, saiz yang sesuai pulak dengan ruang yang aku nak letak tu, terus je beli. RM50 je uols..... Saiznya 200cm x 160cm. 

Ngam2 letak sini

Ni kat ruang TV tingkat atas..  Memula ingat nak letak kat tempat lain, tapi sebab ruang tu anak2 selalu buat keje sekolah, habis bersepah dengan habuk pemadam la, habuk pensel la, tu yang letak je kat ruang TV ni.. Untuk ruang anak2 belajo tu nanti la cari karpet yang lebih sesuai.


Nanti nak cari karpet untuk bilik pulak😁






1 comment:

Syazni Rahim said...

Serius cantik betul karpet yang first tu!