Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, July 9, 2014

IFTAR PALING RINGKAS @ 10 RAMADHAN

Macam la ringkas sangat menu bukak pose aku semalam
Sebelum2 ni ringkas juga sebenarnya

Kat rumah aku ni, jarang sangat makan nasi masa berbuka
Tah kenapa cam tak selera nak makan nasi
So kena la cari alternatif lain..

Semalam gas pulak habis kat rumah
Nak beli lauk kat bazar pun cam takde mood je
Tapi aku singgah juga beli kuih muih
Tunggu pulak keling hantar gas lambat la pulak
Dekat 6.30ptg baru dia hantar
Last2 kesudahannya pilih la menu yang senang di masak sedap dimakan
MAGGI la.. apa lagi...hahahahaha

Sekali sekala makan megi ni pun best juga
Aku rasa lama dah tak makan megi ni
Tapi takde la buat megi plain je kan...
Tambah la sawi, carrot, cili, bawang & telur
Baru la menggiurkan.. yedak???
[gambo takde ha... takdan nak tangkap gambo]

Ini la megi yang aku masak semalam
Sedap gak megi ni.. boleh tahan pekat kuah karinya tu

Untuk budak2 , deme tak suka megi kari
So aku masak megi ayam

Alhamdulillah semalam takde pembaziran
Beli kuih yang memang berkenan je 
Campur2 la kan....
Cuma popia & tako aku beli sampai 2 hengget untuk satu jenis 
Ini le kuih2 yang aku beli semalam
Kuih tako ni payah beno nak jumpa kat area rumah aku
Tu yang bila jumpa, terus beli sampai 2 hengget
Nasib baik la sedap
Cuma popia tu je tak berapa sedap... 
Nanti nak beli kat orang lain pulak



Pehtu hasben aku buat jus mangga ni
From scratch tau...
Hasil pokok mangga kat laman rumah
Kebetulan banyak pulak yang dah gugur... ada la dalam 7-8 biji
Separuh bagi Cik Besah
Separuh lagi buat jus... memang sedap & pekat laki aku buat
Banyak lak tu aku minum
Lawas aku berak pagi tadi..hahahaha

Itu je menu simple kitaorang semalam
Hari ni tak tau lagi nak makan apa untuk berbuka
Cam teringin nak makan satay la pulak...hahahaha


** Gambo google je semua tu...

8 comments:

Unknown said...

bingka ubi..
dh nampk dh kuih apa shark nk beli harini.
hehe..
megi tu menu sahur smalam sy kak :)

Farid said...

Okeylah kan, at least kita bersederhana dalam berbuka. Nanti lebihan tu tak habis buat bazir je kan. T_T

Wafee said...

Salam Dearie...

Aah laa... Saya pun dah tak tau nak masak ape arini... Dah boring dah dengan nasiii... Semalam dah buat chicken chop... Tapi lakiku ni tak selera sgt dgn western2 ni... Huhu....

Unknown said...

sedapnye bingka ubi tuh!!!
nak minta suami carikkan lah petang nih.. hehehe

Aty Fared said...

kalau dah lapar..memang semua pon sedap..heheh..

Aty Fared said...
This comment has been removed by the author.
Aty Fared said...
This comment has been removed by the author.
Aty Fared said...
This comment has been removed by the author.