Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, July 24, 2014

CHECKLIST UNTUK BERANAK DI HOSPITAL

Pagi ni ada checkup kat KK Genting Malek
Cek up untuk minggu ke 39
Perut aku ni dah rasa berat beno dah.. tak larat nak jalan laju2 dah
Nurse pun dok tanya tak sakit2 lagi ke?
Sakit lenguh2 biasa tu ada la.. sakit nak beranak belum lagi..

Makin hampir due date dah ni [due minggu depan]
Barang2 pun dah standby dalam beg

Tapi kena juga prepare checklist
kot2 ada je benda yang tertinggal
Tau je la bila dah kelam kabut... 
potensi nak tertinggal itu la ini la memang tinggi kan
pastu mula la nak susahkan laki suh hantar ke spital...

Sesapa yang nak bersalin boleh la guna pakai checklist ni
Bukan untuk orang lain... untuk keselesaan kita juga..ewah

Mungkin ada yang dah expert bab2  ni
Tapi aku tepek juga la sebagai panduan untuk aku pada masa akan datang
[kot2 termengandung lagi ke..hehehehe]
Checklist ni aku ambil dari page fb SENANG HAMIL
Semoga bermanfaat untuk semua



Alhamdulillah semua dah lengkap
Semoga dapat bersalin dengan tenang... AMIN!!!!
Doakan aku ye kengkawan..

1 comment:

cahayahidupku.blogspot.my said...

Sempat lagi lah nak makan rendang dengan ketupat tu Yani :)

Selamat hari raya buat Yani sekeluarga..
Berhati-hati dijalan raya ^__^